تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد هنری در دستور کار

تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد هنری در دستور کارمدیرکل دفتر مجله خبریمه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری با هدف تسهیل در امور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری مجله خبریمه اولویت‌دار این وزارتخانه است.


به گزارش مجله خبری از مرکزی ، محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مرکزی، گفت : آموزشگاه‌های آزاد هنری، مردادماه سال جاری برای اولین بار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌شوند و رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نیز در دستور کار ویژه است.

مدیرکل دفتر مجله خبریمه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارت صلاحیت تدریس به موازات رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها به زودی صادر می‌شود، داد: این وزارتخانه به عنوان متولی حوزه آموزش‌های هنری است و در بخش آموزش عمومی و در حوزه افزایش سواد هنری جامعه وظایفی را عهده‌دار است و مجله خبریمه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌هایی را در این عرصه انجام می‌دهد.

اسماعیلی برگزاری دوره "اعطای جایزه ملی آموزش هنر" با عنوان "سرو ایرانی" و اجرای طرح ملی «تابا» را از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در طرح ملی تابا، آموزشگاه‌های آزاد هنری برتر تجلیل خواهند شد این در حالی‌ است که مراکز آموزش هنر هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی و همه حوزه‌هایی که در زمینه آموزش‌های هنری مشغول فعالیت هستند نیز در طرح جایزه ملی«سرو ایرانی» مشارکت داده خواهند شد و سالانه از برگزیدگان آن تجلیل و نشان سرو ایرانی به آنها اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای اقشار مختلف بخصوص مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها از جمله وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر در کشور می باشد .

مدیرکل دفتر مجله خبریمه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت:یکی از دغدغه‌های متولیان و آموزشگاه‌های آزاد، فعالیت آموزشگاه‌های غیر مجاز و بدون مجوز می باشد که در این زمینه با همکاری ادارات کل استانها از فعالیت از مراکز جلوگیری خواهد شد.

مجتمع های فرهنگی استان مرکزی در دولت سیزدهم احیا شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: این استان به عنوان مهد و بهشت مفاخر کشور بیش از بک‌هزار و ۱۰۰ نفر از فرهیختگان ،هنرمندان و مفاخر کشور را را در خود پرورش داده است.

حسین محمودی‌فر افزود: مفاخر بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در استان مرکزی پرورش یافته که شاخص.ترین آنها حضرت امام خمینی (ره) می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: اگرچه استان مرکزی در بخش صنعت و کشاورزی در سطح کشور مطرح می‌باشد ولی مهمترین هویت استان بحث علما،مفاخر و هنرمندانی است که در سطح کشور سرآمد می باشند.

محمودی‌فر خاطر نشان کرد: ۳۵ آموزشگاه موسیقی، ۳۴آموزشگاه تجسمی، ۱۹ آموزشگاه خوشنویسی، ۹آموزشگاه نمایش و ۱۴ آموزشگاه مهارتی در سطح استان مرکزی به عنوان بازوان توانمند و اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند.

وی ادامه داد: مجتمع‌های فرهنگی استان به صورت نیمه‌کاره به مدت ۱۵ سال رها شده بودند که بسیاری از آنها در دولت سیزدهم احیا و تکمیل آنها با تخصیص اعتبارات شتاب گرفته است.



پست های مرتبط