آحاد مردم و مسئولان در برابر خانواده‌های شهدا و ایثارگران مسئول هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سمبل ایثار و فداکاری در جامعه هستند.



به گزارش مجله خبری از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استان مرکزی افزود: آحاد مردم و مسئولان در برابر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مسئول هستند اما این قشر نیز به عنوان یادگاران جهاد، ایثار و فداکاری باید الگوی حسنه اخلاقی و تربیتی در جامعه باشند.

وی ادامه داد: نهاد بنیاد شهید نیز به عنوان متولی امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید سرآمد دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد و با جذب نیروهای پاک‌دست و با تقوا در جهت تحقق آرمان‌های شهدای گرانسنگ گام بردارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: قداست خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و کارگزاران این قشر فداکار یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و تمامی فضائل اخلاقی باید در این جامعه جاری و ساری باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی کشور باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند و با تمام توان در جهت آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

امام جمعه اراک در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر نیز گفت: بنیاد شهید برای تامین اشتغال این قشر باید به سمت و سوی اشتغال سالم و مولد با رویکرد تولید و بهره‌وری هر چه بیشتر حرکت کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین به تامین مسکن و فراهم کردن زمینه ازدواج خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

وی، سلامت درون دستگاهی را از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: پست‌های مدیریتی حساس به خصوص در حوزه مالی و اعتبار این نهاد انقلابی باید در اختیار افراد پاکدست قرار گیرد و این نهاد باید الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد.




پست های مرتبط