افتتاح ۱۰۱ پروژه دردهه فجر در شهرستان زاهدان

فرماندار زاهدان از افتتاح و بهره برداری از ۱۰۱ طرح و پروژه در دهه فجر در زاهدان خبر داد.



به گزارش مجله خبری از سیستان و بلوچستان ، ابوذر مهدی نخعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: ایام دهه فجر برای عزت و آینده ما بسیار میمون و مبارک است که در این ایام یک جای خالی بزرگی احساس می کنیم و آن، فقدان سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است و ما دومین سالگرد جشن پیروزی انقلاب را بدون ایشان برگزار می کنیم.

وی افزود: نکته ای که در این دو سال باید خیلی به آن توجه کنیم که یکی از هزینه های سنگین این انقلاب و نظام، دادن عزیزی مثل حاج قاسم و یارانش هست، این است که یک نقشه راهی مجددا در گام دوم انقلاب برای همه ما ترسیم شد.

نخعی ادامه داد: اگر نمی خواهیم فراموش کنیم که چرا ایستادگی کرده، انقلاب کرده و این همه هجمه را تحمل کردیم باید به سیره و رفتار عزیزی مثل حاج قاسم و امثال ایشان نگاه کنیم؛ حاج قاسم یک درخت بود خود او به تنهایی یک مکتبی را ایجاد کرد که میوه های فراوانی را برای تمدن و آینده ایران و نسل پیش رو برجای گذاشت.

وی تصریح کرد: شرایط عمومی کشور چه به لحاظ فشارهای اقتصادی، تحریم های ظالمانه و مشکلات و دست اندازهایی که برای کشور و ملت ما فراهم می کنند را همه می دانیم، کار کردن در این شرایط و تبیین درست کار و خدمات، یک اثر بسیار مهم دارد و آن امیدآفرینی در جامعه است.

وی به طرح و ها و مجله خبریمه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۱۰۱ پروژه با اعتبار بیش از ۳۰۵ میلیارد تومان در دهه فجر در زاهدان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

نخعی از کلنگ زنی ۶ پروزه کلنگ زنی در این ایام خبر داد و گفت: پروژه های شاخص قابل افتتاح در حوزه عمران شهری شامل اولین پارک بانوان شهر زاهدان و افتتاح باغ خانواده در زاهدان است.

وی افزود: پروژه گازرسانی در زاهدان تقریبا رو به اتمام بوده و ساماندهی حاشیه شهر نیز به ۷۰ درصد مطلوب رسیده است.

نخعی ادامه داد: پروژه های مربوط به راه ها با وجود منابع مالی زیاد در حال فعالیت هستند و ۲ بانده بودن محور زاهدان به زابل در حوزه زاهدان محقق شده است.

وی گفت: در حوزه عمران شهری شهرداری زاهدان با وجود مشکلات جدی درآمدی، نهضت خوبی در زمینه آسفالت راه انداخته که البته یکسری محدودیت ها وجود دارد و در حال برطرف شدن است همچنین سال گذشته چهار و نیم میلیون مترمربع آسفالت در زاهدان انجام شد و در تلاشیم تمامی معابر شهر آسفالت شود.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ناحیه صنعتی نصرت آباد نیز با حضور چهار سرمایه گذار در مسیر رونق قرار گرفته گفت: در بازه زمانی سه تا پنج سال آینده یکی از قطب های صنایع تولیدی زیربخش معدن در سیستان و بلوچستان شکل خواهد گرفت.

فرماندار زاهدان گفت: در بخش کورین نیز براساس اقتصاد بومی سرمایه گذار تعریف و سه ناحیه جدید در سرجنگل، حرمک و پهنه غربی زاهدان مصوب شده و در این بخش همچنین صنایع زیربخش کشاورزی راه اندازی می شود.

وی افزود: بیش از ۸۳ نمونه خرما در سیستان و بلوچستان تعریف شده و دومین ظرفیت تولید خرما در کشور را داریم که برخی از گونه های خرما ارزشی کمتر از پسته ندارند و این مهم نیازمند تحول اقتصادی در منطقه است.

نخعی با اشاره به اینکه نظارت و کنترل توزیع گاز مایع در این شهرستان بنحو شایسته در حال انجام است، گفت: نظارت و کنترل به صورت روزانه انجام می شود ۳۰ محل فروش و عرضه سلیندر گاز مایع در شهر زاهدان پیش بینی شده تا گاز مورد نیاز مردم را توزیع کنند.

وی اظهار داشت: سال گذشته با همکاری و مشارکت صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و شرکت پرسی ایران گاز توافق شد تا خودروی حمل سلیندر گاز مایع خریداری و در اختیار مددجویان قرار گیرد تا کار توزیع در مقابل منزل شهروندان را انجام دهند که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت اما امسال مجددا در صدد اجرا و تحقق این طرح مهم هستیم.

فرماندار زاهدان با اشاره به توجه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به توسعه شهر زاهدان گفت: توسعه و ساماندهی شهر زاهدان در نشست هایی به ریاست استاندار تصمیم گیری و پیگیری می شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط