استاندار: توسعه و رفاه شهری مستلزم اجرای برخی پروژه های عمرانی است

استاندار مرکزی گفت: مجله خبریمه رفع تعارض‌های تاسیساتی پروژه‌های شهری حداکثر ظرف یک هفته از سوی مدیران ذیربط آماده شود تا اختلالی در روند خدمت رسانی به ساکنان اطراف پروژه‌ها ایجاد نشود.



به گزارش مجله خبری از اراک، فرزاد مخلص الائمه در جریان بازدید از طرح‌های مدیریت شهری اراک در جمع خبرنگاران افزود: در معیت مدیران حوزه شهری کلانشهر اراک و مدیران ارشد استان بازدیدی از برخی پروژه‌های عمرانی سطح شهر اراک داشتیم و به هر حال توسعه و رفاه شهری مستلزم اجرای برخی پروژه های عمرانی است که عموما توسط شهرداری‌ها صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: شهر اراک هم به عنوان مرکز استان با جمعیتی حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان مرکزی، شرایط ویژه‌ای دارد و برخی پروژه‌ها بایستی سال‌ها پیش در شهر اراک اجرا می‌شد.
استاندار مرکزی با بیان اینکه واقعا وضعیت ترافیکی شهر مناسبی نیست، گفت: امروز فرصت شد چهار پروژه عمرانی را شامل تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت، پل قائم ( شهید صیدی)، میدان امام حسین ( ع) و میدان امام خمینی( ره) ورودی شهر از سمت تهران را بازدید کنیم و روند پیشرفت پروژه‌ها را مرور و گزارش‌های لازم توسط پیمانکاران و عوامل کارفرمایی ارائه شد.
مخلص الائمه ادامه داد: روند ۲ و سه پروژه محدوده میدان مقاومت و میدان امام حسین (ع)روند پیشرفت، خوب است و امیدواریم که با سرعت بیشتر و جلوتر از مجله خبریمه زمان بندی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و گره‌های ترافیکی آن منطقه زودتر باز شود و مردم در آسایش قرار گیرند.
وی بیان کرد: پروژه‌ میدان امام خمینی(ره) در سنوات گذشته بدون طرح لازم و مجله خبریمه اصلی شروع شده که موجب تاسف است که کار را متناسب با مجله خبریمه‌هایی که داشتند، شروع نکردند و با توجه به اینکه میدان امام(ره) ورودی شهر و نقطه حادثه خیز است اجرای تقاطع غیرهمسطح در این ابعادی که طراحی شده، بسیار ضروری است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: انشاالله نماد خوب و هویتی نیز با قول شهرداری اراک با هزینه مناسب و سرعت لازم طراحی شود که پیش بینی می‌شود، شاید حدود ۲ سال طول بکشد و البته یک سال زمان را از دست دادیم اگر طرح لازم از ابتدا آماده بود می توانستیم زمان را هم ذخیره کنیم و امیدواریم پیمانکار و کارفرما شرایط را جبران کنند و انشاالله در روزهای آینده هم از سایر پروژه‌های شهر بازدید خواهیم کرد.
مخلص الائمه در خصوص حضور و بازدید مسئولان ارشد استان از پروژه‌های عمرانی شهر اراک نیز گفت: به منظور بررسی مسائل و مشکلات، از نزدیک با همراهی سایر مدیران برای سرکشی پروژه‌ها مراجعه شد
وی یادآور شد: برخی از پروژه ها معارض‌های تاسیساتی دارد یعنی شرکت‌های خدمات رسان مثل مخابرات، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، خطوط اصلی انتقال آب، برق با روند اجرای پروژه‌ها تداخلاتی دارند و اگر همراهی لازم و به موقع از سوی شرکت‌های خدمات رسان و اصطلاحا معارض‌های تاسیساتی صورت نگیرد، باز پروژه عقب می‌افتد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: اکنون همه مدیران همراهی کردند و برخی از تصمیمات گرفته شد و خواستاریم با فوریت طرح‌های رفع تعارض‌های تاسیساتی حداکثر تا یک هفته آماده شود و در جلسه ای که در مجموعه معاونت امور عمرانی استانداری با حضور فرماندار، شهردار و سایر دست اندرکاران برگزار خواهد شد، مسائل پیگیری می‌شود که پیشرفت کار عقب نیفتد و اختلالی در روند خدمت دهی تاسیساتی به ساکنین اطراف این پروژه‌ها ایجاد نشود.


پست های مرتبط