4 میلیارد اعتبار برای رفع مشکل آب سی‌سخت و توت‌نده اختصاص یافت

فرماندار شهرستان دنا از اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب سی‌سخت و توت‌نده خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان کهگیلویه و بویراحمد؛درخشان زاده فرماندار دنا در حاشیه پیگیری رفع مشکلات آب آشامیدنی مرکز شهرستان دنا گفت: علاوه بر اختصاص ۳ میلیارد اعتبار از محل اعتبارات زلزله برای ایجاد و ترمیم زیر ساخت‌های آب و فاضلاب دنا، مبلغ ۴ میلیارد تومان دیگر از همین محل به شهر سی سخت و پمپاژ آب توت نده اختصاص داده شد.

وی افزود: در لحظات ورود به شهرستان اولویت اصلی خود را توجه به زیرساخت‌های آب شرب قرار دادم، زیرا تأمین آب شرب سالم و پایدار برای همه مناطق خصوصا مرکز شهرستان ضروری است.

درخشان زاده اضافه کرد: شهر کوهپایه‌ای سی سخت میزبان گردشگران، مسافران و مقامات کشوری است که بیش از هر چیز نبود آب شرب سالم شرایط پذیرش را سخت می کند.

فرماندار دنا همچنین به نشست با رئیس سازمان مدیریت و مجله خبریمه‌ریزی استان اشاره کرد و گفت: در بازدید‌های اولیه از محل سرچشمه آب شرب شهر سی‌سخت کاملا مشهود بود که مخزن سرچشمه دارای مشکلاتی به دلیل زلزله اخیر شده است و همین ترک‌ها باعث کمبود آب و ایجاد فشار‌های روحی و روانی به همشهریان شده که حل و فصل این مشکل با احداث منبع آب در سرچشمه رفع می شود.

وی ادامه داد: در این نشست با رایزنی مبلغ ۲ میلیارد تومان برای سرچشمه آب شرب شهر سی‌سخت و احداث منبع آب تخصیص یافت و مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز برای انتقال و احداث موتورخانه پمپاژ روستای توت نده در نظر گرفته شد که اجرای عملیات اجرایی این طرح ها در آینده نزدیک شروع می شود.

خشنودی رئیس آب و فاضلاب دنا نیز گفت: با توجه به کمبود آب شرب در شهر سی سخت و تنش آبی مجتمع روستا‌های توت‌نده مقرر شد برای احداث حوضچه سرچشمه آب شرب شهر سی سخت مبلغ ۲ میلیارد تومان و برای خط انتقال و احداث موتورخانه پمپاژ مجتمع روستا‌های توت‌نده مبلغ ۲ میلیارد تومان تخصیص داده شود که طرح های یاد شده به مناقصه می روند.

انتهای پیام


پست های مرتبط