استاندار: نیروگاه شازند منشا مشکلات عدیده‌ای به ویژه در ایام سرد سال برای شهرهای شازند و اراک شده است

استاندار مرکزی گفت: تقاضا داریم کاهش بار نیروگاه شازند در دستور کار قرار گیرد.



به گزارش مجله خبری از اراک، استاندار مرکزی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: نیروگاه شازند منشا مشکلات عدیده‌ای به ویژه در ایام سرد سال برای شهرهای شازند و اراک شده است.

وی اظهار داشت: طبق قانون اساسی، محیط زیست محور توسعه است و همه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی فرع بر محیط زیست است، ولی متأسفانه فرآیند مازوت‌سوزی که با اعتراض گسترده و به حق مردم مواجه گردیده، نیروگاه را به معضل این منطقه تبدیل کرده است.
مخلص‌الائمه اشاره کرد که می‌توانستند این نیروگاه را در مکان مناسب‌تری احداث کنند و این عامل آلودگی را برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر به یادگار نگذارند.

استاندار مرکزی گفت: تأکید داریم کاهش بار نیروگاه شازند در دستور کار قرار گیرد و وزارت نیرو لازم است چند کار را اجرا کند از جمله توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک برق می‌تواند به این امر کمک کند، لیکن تاکنون استان مرکزی در اولویت توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک پراکنده نبوده است.

مخلص‌الائمه افزود: برای استان مرکزی تا حدود ۲۰۰ مگاوات برق پراکنده قابل مجله خبریمه‌ریزی است تا بار شازند کم شود و حداقل در زمستان مازوت‌سوزی نشود.

وی اظهار داشت: محور دیگر توسعه برق تجدیدپذیر است و اکنون بزرگترین کارخانه تجهیزات خورشیدی در استان مرکزی و در خمین برپا شده و به زودی به ظرفیت بالایی نیز می‌رسد.

استاندار مرکزی گفت: برخی اعلام آمادگی کرده‌اند تا حدود ۵۰۰ مگاوات برق در منطقه دیگر استان مرکزی راه‌اندازی کنند و منابع مالی را می‌توانیم از وزارت نفت تأمین کنیم به شرط آنکه وزارت نیرو متعهد شود اگر افزایشی به ظرفیت تولید برق استان آمد، این بار از شازند کم شود.
وی از مدیریت دیسپاچینگ برق خواست اسفند ماه را به نیروگاه شازند تنفس بدهند که در واقع به مردم فرصت تنفس بهتر داده‌ شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات آقای مهندس فرهاد شبیهی در طول مدت خدمت در استان، از حُسن انتخاب آقای مهندس مجتبی داودآبادی به عنوان مدیرعامل جدید که از همکاران با تجربه همین شرکت و از نیروهای انقلابی و ولایی استان هستند، تشکر کرد.




پست های مرتبط