مراسم بزرگداشت آیت الله صافی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه در مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) در قم برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از قم، در این مراسم که با حضور جمعی از آیات، فضلا، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد، استاد درس خارج فقه حوزه های علمیه در سخنانی، با اشاره به جایگاه علم و عالمان در مکتب والای اسلام، خاطرنشان کرد: تسلیم بودن محض در برابر خداوند متعال، بالاترین درجه ایمان است.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد با بیان اینکه عالمان دین موجب جلوگیری از انحراف و سقوط جامعه هستند، اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه، شبهات بسیار فکری و فرهنگی و عقیدتی وجود دارد که مسؤولان و دلسوزان باید بسیار مراقب باشند.

وی شخصیت جامع علمی، معنوی، سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله صافی را مورد توجه قرار داد و گفت: این عالم ربانی تا واپسین روزهای عمر شریف، اهتمام جدی به هدایت جامعه داشتند و همواره با عمل و قلم و روشنگری خودشان با شبهات مقابله می کردند.

خطیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی ارتباط گسترده ای با جهان اسلام نیز داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان حمایت جدی از جبهه مقاومت داشته و همواره موضع جدی در برابر تکفیری ها، وهابیت و جبهه استکبار اتخاذ می کردند.

وی با اشاره به تلاش گسترده مرحوم آیت الله صافی برای جهانی شدن مکتب والای تشیع و اسلام راستین، تصریح کرد: ایشان نسبت به اجرای احکام دینی اسلام به ویژه حجاب در کشورهای غربی و شرقی از سوی مسلمانان، واکنش نشان داده و موضع گیری می کردند.

نظری منفرد در پایان با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب کرده و خودشان می‌فرمودند که حتی یک قدم برای غیر خدا برنداشتند، یادآور شد: مشکل امروز جامعه ما نداشتن شناخت و معرفت است و باید اعتقادات در جامعه نهادینه شود تا همه مردم نسبت به مسایل دینی و اخلاقی و اجتماعی احساس مسوولیت داشته باشند.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه پس از عمری تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام


پست های مرتبط