کتاب"نظرة عابرة الی تاریخ التشیع فی خوزستان" رونمایی شد

کتاب "نظرة عابرة الی تاریخ تشیع فی خوزستان"(نگاهی گذرا به تاریخ تشیع خوزستان) نوشته عبدالکاظم علی‌نژاد و ترجمه حسن هانی‌زاده با حضور استاندار خوزستان، نویسنده و مترجم این اثر و جمعی از علاقمندان رونمایی شد.



به گزارش خبرنگار مجله خبری از اهواز، صادق خلیلیان امروز چهارشنبه چهارم اسفند ماه 1400 در آیین رونمایی کتاب "نظرة عابرة الی تاریخ تشیع فی خوزستان"(نگاهی گذرا به تاریخ تشیع خوزستان) نوشته عبدالکاظم علی‌نژاد و ترجمه حسن هانی‌زاده، نقش نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب را در ثبت تاریخ، براساس واقعی ها بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در استان خوزستان گاهی مسایلی مطرح می‌شود که با واقعیت‌های تاریخی سازگار نیست از این رو نقش نویسندگان، مترجمان و تاریخ‌نگاران در نشان دادن واقعیت‌ها بسیار از اهمیت والایی برخوردار است.

او این کتاب را اثری گران بها دانست و گفت: در این کتاب تمامی وقایع خوزستان در خصوص تشیع، ورود تشیع به خوزستان، گسترش آن از خوزستان به سایر نقاط کشور به خوبی مطرح شده است.

استاندار خوزستان افزود: این کتاب مورد تایید مراجع تاریخی است و با واقعیت‌های تاریخی و فرهنگ غنی استان نیز سازگار و منطبق است از این رو می‌توان آن را اثری ماندگار و بزرگ برشمرد که واقعیت‌های خوزستان را به خوبی منتقل می‌کند و اثری ماندگار برای آیندگان خواهد شد.

خلیلیان در پایان بیان کرد: نویسنده کتاب با تالیف این اثر اقدامی بی نظیر در حوزه تاریخ تشیع انجام داده‌ و مترجم این اثر تاریخی نیز فردی شناخته شده در سطح بین‌المللی است که با ترجمه این اثر، دست به کار مهمی زده، باید از زحمت های نویسنده و ایشان به عنوان مترجم قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که کتاب"نظرة عابرة الی تاریخ تشیع فی خوزستان" نوشته عبدالکاظم علی‌نژاد است که توسط حسن هانی‌زاده از زبان فارسی به زبان عربی ترجمه شده است./انتهای پیام


پست های مرتبط