نمایشگاه محیط زیست و لزوم آسیب شناسی جامعه زیست محیطی کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه محیط زیست باید عصاره تحقیق و آسیب شناسی جامعه محیط زیستی کشور باشد.



به گزارش مجله خبری، سید سلمان ذاکر، در گفت و گو با خبرنگار ...، در خصوص برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه ها باید عصاره تحقیق، پژوهش و آسیب شناسی جامعه محیط زیستی کشور باشد که در صورت عرضه توسط نمایشگاه ها مشکلات این حوزه به گوش مسولین برسد و یا اگر زمینه الگو سازی وجود داشته باشد توسعه الگو و گسترش آن به کل کشور اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: ما در ابعاد مختلف در حال از دست دادن محیط زیست هستیم و مردم خسارت جبران ناپذیری به جان و زندگی شان وارد می کنند. در حال حاضر سایت های زباله کشوری در مراکز استان ها در عمق بی نظمی اداره می شوند؛ بعضا در طول روز هزار تن زباله در یک مرکز استان جمع آوری می شود و به جای بازیافت کردن و تولید انرژی و برق، آن ها را رها می کنیم و شیرآبه آن ها در نهایت همه را درگیر می کنند. آلودگی رودخانه، سفره های زیر زمینی دریاچه ها و دریاها از دیگر تاثیرات این رها سازی ها است که خسارات جبران ناپذیری وارد می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید نهضت بازیافت سازی را در کشور جا بیاندازیم، قدم های کوچکی برداشته شده اما قابل توجه نیست و نمایشگاهی هایی از این دست می تواند اثرگذار باشد؛ در این خصوص کوتاهی های زیادی شده است از مردم گرفته تا مسئولین و حتی وزارت کشور که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: در خصوص حمل و نقل عمومی و آلودگی ناشی از آن این سوال که چرا ناوگان عمومی نو نمی شود نشان دهنده این است که محیط زیست می تواند در این عرصه وارد شود و تصمیم هایی را اتخاذ کند که به 10 سال آینده ما کمک کند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با حضور برخی شرکت‌های خارجی و داخلی از تاریخ 7 تا 10 اسفندماه از ساعت 8 تا 15 برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بین‌ محصولات متفاوت این صنعت قرار است عرضه شود.

انتهای پیام/


پست های مرتبط