هدف مسابقات قرآن جاری کردن مفاهیم قرآن در زندگی است

مدیرکل سابق قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن ابزار است و هدف نیست و می‌توانیم از این ابزار برای رسیدن به هدف اصلی که زندگی بر مبنای آموزه‌های قرآن است، استفاده کنیم.



محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل سابق قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مجله خبری اظهار کرد: خدا را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت های مختلفی در حوزه قرآن عترت و نماز و فعالیت های ارزشی صورت می گیرد و همه این‌ها بهانه‌ای است که ما بتوانیم به تربیت‌های قرآنی و توجه به مفاهیم عالی قرآن نزدیک شویم.

وی اظهار کرد: مسابقات قرآن یکی از ابزارهای گسترش نشر و دعوت عزیزان به قرآن وآموزه‌های ارزشمند کلام الهی است، اما چند پیش‌شرط را باید لحاظ کنیم. یکی اینکه قطعا مسابقات هدف نیست و یکی از ابزارهاست و قطعا آموزش‌های قبل از مسابقات، همکاری و حضور اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی و مردمی و فعالیت‌هایی که در بخش‌های دولتی به خصوص وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و امثال آن انجام می‌شود، بسیار مهم است و در کنارش بحث رقابت به عنوان یکی از انگیزه‌های ارزشمند برای جذب‌شدن به این فعالیت‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

این فعال قرآنی گفت: جای تشکر دارد از عزیزان دست‌اندرکار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن که در این چند سال با شیوع بیماری کرونا و وضعیت ویژه که در جهان و کشورمان به وجود آمده اجازه ندادند که چراغ مسابقات خاموش شود و به نحو مجازی کار را دنبال کردند، قطعا تأثیر بسیار خوبی در جامعه دارد، البته نباید فراموش کنیم که مسابقات ابزار است و هدف نیست و می‌توانیم از این ابزار برای رسیدن به هدف که زندگی بر مبنای آموزه‌های قرآن است، استفاده کنیم.

گفتنی است،مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور 62 شرکت‌کننده از 29 کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


پست های مرتبط