دبیر: حضور معاون اول رئیس جمهور در جمع کشتی‌گیران نشان از توجه مسئولان به این رشته دارد

ششمین سمینار عمومی هیئت کشتی استان های سراسر کشور صبح امروز با حضور رؤسای هیئت های کشتی و مسئولان فدراسیون کشتی در محل سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.



به گزارش مجله خبری، در ابتدای این جلسه ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی به حاضرین در این جلسه خیر مقدم گفت و در ادامه کلیپ 6 دقیقه ای از دستاوردهای فدراسیون کشتی در مسابقات مهم کشتی در سال جاری از جمله المپیک توکیو و جهانی نروژ پخش شد.

در ادامه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خطاب به جمع حاضر گفت: برخی از هیئت های کشتی منفعلانه عمل می کنند و این در راستای اهداف فدراسیون کشتی و پیشرفت کشتی کشور نیست و اگر بخواهد شرایط اینگونه باشد در برخی از هیئت ها تجدید نظر خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات در سطح استان ها، حضور در لیگ و همچنین میزبانی از رقابت های کشوری یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت کشتی در استان ها است و هیئت هایی که فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند، قطعا موفق خواهند بود و نتیجه آن را در سال های آینده خواهیم دید.

دبیر تصریح کرد: برخی افراد دلسوز کشتی از جمله مربیان سازنده، در یک استان به تنهایی توانسته اند، کشتی آن استان را متحول کنند و این نشان می دهد که اگر تلاش و زحمت لازم کشیده شود حتما تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به توجه مسئولان عالی رتبه به ورزش اول کشور گفت: وقتی معاون اول رئیس جمهور در فدراسیون کشتی و در اردوی تیم ملی حاضر می شود، خیلی ارزشمند است و این نشان از این دارد که کشتی مورد توجه است و دلیل این توجه موفقیت و افتخاراتی است که این رشته ورزشی تاکنون بدست آورده است.

وی گفت: من بعنوان نماینده جامعه کشتی کشور در فدراسیون حضور دارم و وظیفه ی خود می دانم که تمام تلاشم را برای اعتلای این رشته ورزشی بعمل آورم، یکی از موضوعاتی که فدراسیون کشتی در آن سرمایه گذاری زیادی کرده بخش آیتی محور شدن و استفاده از فضای مجازی است و ما بستر این را فراهم کرده ایم تا تمامی کشتی گیران و مربیان در سامانه جامع کشتی ثبت نام کنند.

دبیر افزود: یکی از امکاناتی که در این سامانه فراهم شده است این است که مربیان می توانند فیلم های فنون کشتی خود را در این سامانه بارگذاری کنند و مورد بررسی اساتید ما در انستیتو قرار بگیرد و قطعا با این روش اشکالات خیلی از مربیان برطرف خواهد شد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف ما اجرای فنون و شگردهای خاص توسط قهرمانان کشتی است و قطعا آن چیزی که من از کشتی شگرد دارم، یزدانی ندارد و آن چیزی که یزدانی دارد من ندارم و اگر بتوانیم تمامی این شگردها را به صورت فیلم در بستر فضای مجازی قرار دهیم، نتیجه ی آن را بر روی مربیان و کشتی گیران خواهیم دید.

دبیر تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت مربیان از لحاظ دانش فنی به روز نیست و تمام سعی انستیتو کشتی و هیئت کشتی استان ها باید این باشد که نسبت به دانش افزایی و بالا بردن سطح فنی مربیان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: شما به دنبال نوربخش و ابراهیم مهربان باشید و کلاس های دانش افزایی را برای استان خود بگیرید، من نمی توانم که کار شما را هم انجام دهم، باید دلسوز کشتی استان و کشور باشید و اگر برای این کار وقت بگذارید مطمئن باشید که با لطف خدا در این زمینه جواب خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من قانون 60 سالگی را قبول ندارم، به نظر من مربی که صلاحیت فنی و جسمانی دارد و می تواند به کشتی کشور کمک کند، باید به کار خود ادامه دهد و مربی که صلاحیت فنی و جسمانی ندارد باید کارتش باطل شود و این وظیفه رئیس هیئت و انستیتو کشتی است که این کار را پیگیری کنند و به سرانجام برسانند.

دبیر تصریح کرد: امروز مشکل کشتی ایران را یکی در مربیان و یکی در رؤسای هیئت های کشتی می بینم. اگر مربی ما به دانش فنی روز مسلح شود و اگر رئیس هیئت کشتی ما نیز به درستی وظایف خود را انجام دهد، کشتی در استان ها روند صعودی پیدا خواهد کرد و همین الان هم نمونه هایی در برخی از استان ها داریم که یک مربی سازنده توانسته چندین کشتی گیر به تیم ملی معرفی کند و یا یک هیئت کشتی با برگزاری مسابقات مختلف و تقبل اردوهای تیم ملی توانسته انگیزه را در کشتی گیران خود بالا ببرد و رشد چشمگیری در عملکرد کشتی گیرانش بوجود بیاید.

رئیس فدراسیون کشتی با تقدیر از رسانه ی ملی گفت: رسانه ملی به خصوص شبکه سه و ورزش در این چند مدت بسیار کشتی را پوشش داده اند و از آن ها ممنونیم، چراکه با اینکار موجب رشد کشتی در کشور می شوند و به نظرم به وظیفه خود برای اعتلای ورزش ملی و پرافتخارترین ورزش کشور به درستی عمل کرده اند.

دبیر گفت: با توجه به عملکرد هیئت های کشتی از طرف فدراسیون کشتی به آن ها کمک های مالی می شود و اگر یک هیئتی عملکرد خوبی داشته باشد، تا 400 میلیون تومان در سال هم می توانیم به آن کمک مالی داشته باشیم.

وی در مورد نتایج بدست آمده در مسابقات المپیک و رقابت های جهانی نروژ گفت: با اینکه کشتی گیران ما افتخارآفرین بودند اما نباید به این نتایج راضی بود و کشتی ما استحقاق این را دارد که بعنوان برترین تیم جهان شناخته شود و اگر کار شود این امر محقق خواهد شد و ما باید با تلاش و پشتکار بالا در المپیک پاریس صاحب مدال های طلای بیشتری شویم.

دبیر تصریح کرد: ما زمان نداریم و باید کارها را به سرعت به پیش ببریم و همه کارها باید هماهنگ با هم جلو برود، چه کار عمرانی، چه کار فنی و چه کار آموزشی و در نهایت باید کشتی کشور به جایی برسد که از همه لحاظ جهان حرف اول را بزند.

وی با تأکید بر اخلاق مداری و رعایت روحیات جوانمردی و پهلوان منشی در کشتی گفت: کشتی یک ورزش سنتی، مذهبی و تاریخی ما است و قهرمانان آن نیز باید نمونه ای از یک فرد با اخلاق و با ایمان باشند و اینگونه نیست که بخواهند که هرگونه که خواستند رفتار کنند و اگر در تیم ملی حضور دارد و قهرمان کشتی است باید این موارد را رعایت کند، چراکه قهرمانان ما الگویی برای جامعه ی ایرانی، اسلامی هستند و اگر اینگونه باشد قطعا لطف خدا شامل حال ما می شود و نتایج بهتری نیز بدست خواهد آمد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه آمادگی این را داریم که از مربیان مستعد استان ها در اردوهای رده پایه استفاده کنیم گفت: درست است که هزینه های اردوها بسیار بالا است اما اگر رئیس هیئتی فکر می کند که یک مربی استعداد این را دارد که از لحاظ دانش فنی و علمی پیشرفت کند، به ما معرفی کند تا در اردوهای تیم های پایه حضور پیدا کند و در کنار کادر فنی تیم ملی کسب تجربه کند و از لحاظ فنی ارتقاء یابد و بعد از حضور این مربی در استان خود، قطعا می تواند تأثیر خوبی بر روی کشتی گیران آن استان بگذارد.

دبیر با بیان اینکه به سختی بودجه را بدست می آوریم اما آمادگی این را داریم که امکانات بیشتری در اختیار کشتی گیران قرار دهیم گفت: در حال احداث رستوران جدید و استخر برای کشتی گیران هستیم و انشاء اله آخر سال مراسم افتتاحیه را داریم. ضمن اینکه از نظر اعزام ها هم دستمان باز است و سعی کردیم که کشتی گیران زیادی را به مسابقات مختلف بین المللی برای کسب تجربه اعزام کنیم و مسابقات جام دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان و جام یاشاردوغو به همین منظور بود و اگر کشتی گیری در مسابقات بین المللی ببازد و کسب تجربه کند بهتر از این است که در مسابقات اصلی بازنده باشد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای مهم فدراسیون کشتی را رایگان کردن سه خانه کشتی دانست و گفت: با هزینه ای که برای تجهیز، بازسازی و نوسازی خانه های کشتی شهید ابراهیم هادی، شهید مصطفی صدرزاده و زنده یاد توفیق جهانبخت کردیم، توانستیم این سالن ها را به مدت 14، 20 و 18 سال به صورت رایگان در اختیار بگیریم و در حال حاضر نیز با هزینه هایی که برای تجهیز کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ساخت رستوران و استخر می کنیم می توانیم تا 30 سال به صورت رایگان از این مجموعه ها استفاده کنیم.

دبیر تصریح کرد: به دنبال ساخت سالن سینما، سالن همایش ها، سالن بدنسازی در کمپ تیم های ملی و همچنین ساخت ساختمان اداری فدراسیون هستیم و انشاء اله که این امر به زودی محقق خواهد شد تا کشتی کشور دارای یک مجموعه ی کامل باشد و از تمامی جهات بی نیاز به بیرون باشد.

وی افزود: البته هزینه هایی که در این موارد انجام می شود خارج از بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و از آورده های فدراسیون کشتی خواهد بود.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف ما تجهیز و بازسازی کامل سالن شهدای هفتم تیر تهران است، چراکه کشتی وقتی از این سالن بیرون رفت، روح کشتی از تهران رفت و حتی بر کل کشتی ایران نیز تأثیر گذاشت.

دبیر ادامه داد: با همکاری هیئت کشتی استان تهران، این سالن را مهیای برگزاری مسابقات ملی خود خواهیم کرد، تا دوباره شاهد زنده شدن کشتی و حضور تماشاگران پرشور در تهران باشیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، گفت: مسابقاتی که امسال برگزار شد به خصوص رقابت های کشتی آزاد در گلستان به جرأت یکی از بهترین مسابقات در چندین دهه گذشته بوده است.

در ادامه رؤسای هیئت های کشتی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در مورد موضوعات مطرح شده توسط رئیس فدراسیون کشتی و همچنین طرح های آن از جمله نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و دادن سهمیه به استان ها، نظر و رأی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام//


پست های مرتبط