ذخیره سازی ۱۰۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی به منظور تامین نیاز کود سرک در خراسان شمالی

مدیر شرکت خدماتی و حمایتی کشاورزی خراسان شمالی از ذخیره سازی ۱۰۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی به منظور تامین نیاز کود سرک استان در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مجله خبری، مهندس محسن نظام دوست گفت: از ابتدای سال جاری ۳۹ هزار تن انواع کود شیمیایی در این استان تأمین و تدارک شده است.

وی افزود: از این میزان ذخیره سازی، ۷۵۰۰ تن کود اوره، ۲۰۰۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۰۰۰ تن انواع کود پتاسه است.

مهندس نظام دوست ادامه داد: این شرکت در زمینه تأمین و تدارک انواع کودهای شیمیایی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این شرکت در سال جاری توانسته ۱۰۲ درصد کل سهمیه سالانه کود اوره را جذب کند، اظهار کرد: علاوه بر این، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همیشه در تلاش است تا هیچگونه کمبودی در خصوص کودهای شیمیایی در استان وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان مصرف کودهای شیمیایی از سوی کشاورزان استان کم است.

وی بیان کرد: کشاورزی خراسان شمالی در بحث سرانه مصرف کودهای شیمیایی پرمصرف نیست و میانگین مصرف کودهای شیمیایی در این استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

مهندس نظام دوست افزود: میزان کودی که مراکز تحقیقاتی توصیه می کنند و سهمیه اختصاصی به این استان ۴۰ هزار تن است؛ این در حالی است که طی سال گذشته که بیشترین میزان مصرف کود در استان وجود داشته، این مقدار به ۳۷ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام


پست های مرتبط