۴ شهر گلستان کتابخانه ندارند/ اعتبار ۹۰ میلیاردی برای توسعه کتابخوانی

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان گفت: از اعتبار ۹۰ میلیاردی سفر رئیس جمهور به گلستان برای توسعه کتابخوانی خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از گرگان؛ عبدالحی میرزاعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ۲۴۳ هزار عنوان کتاب و بیش از ۲۰ میلیون مقاله علمی، فرهنگی، اجتماعی در کتابخانه های استان وجود دارد که علاقه مندان به صورت رایگان می توانند استفاده کنند.

میرزاعلی افزود: همکاران ما دوران سخت و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و با استفاده از نرم افزارها و فضای مجازی و با تولید محتوا و نشست‌های کتابخوانی و ارائه کتاب، مردم را به کتابخوانی دعوت می کردند.

وی با اشاره با اینکه گلستان دارای ۷۳ کتابخانه می باشد، تصریح کرد: ۶۱ کتابخانه تخت نظر نهاد کشور و ۱۲ باب کتابخانه مشارکتی است که با نهاد کشور و استان مشارکت و همکاری دارند.

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان خاطرنشان کرد: از ۶۱ باب کتابخانه نهادی استان ۳۹ باب شهری و ۲۲ باب روستایی است.

میرزاعلی تاکید کرد: متاسفانه شهرهای قرق، سنگدوین، دوزین و گلیداغ کتابخانه ندارند.

وی یادآور شد: متولی ساخت و ساز کتابخانه در استان اداره کل فرهنگ و ارشاد است و اداره کل کتابخانه ها بهره بردار است و روستاهای بالای ۲ هزار جمعیت اگر ساختمان در اختیار ما قرار دهند، کتاب و یک نیروی رایگان کتابدار را تامین می کنیم.

وی ادامه داد: در سطح استان یک هزار ۳۸۸ نسخه کتاب بریل و برای روشندلان و کم بینایان وجود دارد و همچنین یک هزار و ۴۴ نسخه کتاب گویا درکتابخانه میرفندرسکی گرگان و مختومقلی گنبد مهیا شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد : از ابتدای سال تا کنون مردم گلستان ۱۷ هزار و ۹۵ نسخه کتاب به کتابخانه های استان اهدا کردند.

میرزاعلی اضافه کرد: در شهرهای کردکوی، نوده خاندوز و نگین شهر سه پروژه نیمه کاره با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور علاوه بر تکمیل این سه پروژه، پروژه کتابخانه عمومی آق قلا که در سیل اخیر تخریب شده بود، کتابخانه سرخنکلاته، کتابخانه مرکزی استان و کتابخانه سیار یکی در غرب و یکی شرق استان در نظر گرفته شد.

مدیر کل کتابخانه های استان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قول اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای توسعه کتابخانه های استان داده شده است که امیدواریم با پیگیری های لازم محقق شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط