تحت هیچ شرایطی اجازه حمل مصالح به زیارت را نمی‌دهیم

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به اتفاقات اخیر روستای زیارت و قلع و قمع بناهای غیر مجاز در این منطقه گفت: در حال حاضر تحت هیچ شرایطی اجازه حمل مصالح به زیارت را نمی‌دهیم.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از گرگان؛ رسول مقسم در نشست خبری اظهار کرد: کل اراضی ملی در سطح شهرستان گرگان ۱۰۳ هزار ۹۱ هکتار است که به ازای هر ۲۳۸۵ هکتار یک نیروی حفاظتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ کلیه جنگلی در حوزه شهرستان گرگان وجود دارد که طی دو ماه گذشته ۱۵ کلیه تخریب شد که گاها انحصاری بودند و هجمه زیادی به سمت ما وارد شد.

وی ادامه داد: برای ۲۵۰ نفر کارت همیار منابع طبیعی صادر شده است و ۱۰۰۰ مورد بنر هشداری در سطح شهر نصب شده است.

در سال جاری ۱۲۵ مورد رفع تصرف اراضی ملی صورت گرفت و ۷۵ جاده جنگلی مسدود شد که در پیشگیری از قاچاق کالا تاثیر گذار است.

وی در خصوص درختان حادثه ساز بیان داشت: ۷۱ اصله درخت حادثه ساز در پارک النگ‌دره شناسایی شد که مجوز قطع آن توسط سازمان جنگل ها صادر شده است.

وی گفت: درختان حادثه ساز به هیچ عنوان نباید در پارک ها بمانند زیرا در صورتیکه شهروندان در زون های پارک دچار حادثه شود منابع طبیعی مقصر شناخته می شود.

مقسم گفت: پارک جنگلی قرق از لحاظ تصرف اراضی، قاچاق چوب و غیره نقطه بحرانی منابع طبیعی است.

وی در ادامه گفت: در سال جاری ۱۶۴ حریق در سطح جنگل های شهرستان گرگان اتفاق افتاد که طی آن ۳۰ هکتار عرصه جنگلی در آتش سوخت.

وی در پایان گفت: منابع طبیعی وظیفه ای در حفاظت درختان کنار جاده ندارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر روستای زیارت و قلع و قمع بناهای غیر مجاز در این منطقه گفت: در حال حاضر تحت هیچ شرایطی اجازه حمل مصالح به زیارت را نمی‌دهیم.

انتهای پیام


پست های مرتبط