استاندار همدان: سیدجمال‌الدین پرچم مبارزه با استکبار را برافراشت

استاندار همدان با بیان اینکه سیدجمال‌الدین اسدآبادی؛ پرچم مبارزه با استکبار را برافراشت و پرچمدار مبارزه با نظام سلطه شد گفت: این بزرگ مرد جهان اسلام باید به دنیا معرفی شود.



به گزارش خبرنگار مجله خبری از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دومین روز کنگره بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی که با حضور وزاری علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه معرفی آثار این شیخ بزرگ به ماه‌ها زمان نیاز دارد، اظهار داشت: برگزاری چنین کنگره‌هایی فرصتی است که سیدجمال‌الدین اسدآبادی بیش از پیش معرفی شود.

وی ادامه داد: سید جمال پرچم مبارزه با استبداد و استکبار را به دست گرفت و توفیقات زیای را به دست آورد بنابراین بزرگداشت پرچمدار مبارزه با استکبار و معرفی این شخصیت برجسته برای مردم ضروری است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سید جمال تلاش کرد که حاکمان را به مسیری درست هدایت کند، یادآور شد: امام خمینی(ره) نیز تلاش خود را با نصیحت حاکمان آغاز کرد و با وجود اصلاح‌ناپذیری حاکم وقت، حرکت اصلاحی را با توده مردم آغاز کرد.

وی ایجاد خودباوری در جامعه را از دیگر اقدامات سید جمال اسدآبادی و امام خمینی(ره) دانست و افزود: سید جمال علاوه بر سخنرانی‌ها و افشاگری‌ها در مصر، ضربه سختی را بر اقتصاد و روابط انگلستان وارد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه سید جمال توانست تاثیر شگرفی را بر مصر، هند و ایران بگذارد، یادآور شد: مکاتبات سیدجمال با ایران منجر به صدور فتوای تحریم تنباکو در کشور شد.

وی تصریح کرد: بر اساس بیانات شهید مطهری، نهضت‌های شکل گرفته در ۱۰۰ سال اخیر از حرکات سیدجمال ریشه گرفته است.

انتهای پیام


پست های مرتبط