خط تولید ۴ ماده دارویی در تبریز افتتاح شد

خط تولید ۴ ماده دارویی در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر بهداشت در شرکت داروسازی دانا به بهره‌برداری رسید.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری مجله خبری در آذربایجان شرقی، با افتتاح این طرح‌ها، سالانه ۴۵ میلیون عدد ویال آب مقطر تزریقی و قطره سینگل‌دوز چشمی، ۸۰ میلیون عدد قطره مولتی‌دوز چشمی، ۴هزار کیلوگرم پودرهای ورزشی و ۱۰ میلیون عدد ویال تزریقی مایع در این شرکت تولید خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح‌ها، گفت: شرکت داروسازی دانا توسعه درون‌زا را از مجموعه خود شروع کرده و این کار بسیار ارزشمند است.

عابدین خرّم با بیان اینکه توسعه بخش دارویی، نیاز اصلی کشور است، افزود: اگر بخواهیم مستقل باشیم و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در حوزه فناوری دارویی جهش پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر علم، تولید ثروت نکند فایده‌ای ندارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان‌ عامل ثروت‌آفرینی علم هستند و خوشبختانه زنجیره علم و صنعت در شرکت دانا در حال تکمیل شدن است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ مزیتی بالاتر از سرمایه انسانی نداریم، افزود: آینده را باید پرورش دهیم، این نیروی انسانی مجرب است که عامل توسعه می‌شود و باید طراحی دقیقی برای پرورش انسان‌های دانشمند داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اکوسیستم فناروی استان درحال تکمیل است، افزود: کارهایی که در بخش فناروی دارویی آغاز شده نویدبخش افتخارآفرینی‌های منحصر بفرد در استان و منطقه است و ما باید به صادرکننده فناوری و دانش تبدیل شویم.

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا هم در این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت خط مقدم تولید آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه است، گفت: تنها تولیدکننده مواد اولیه برخی از داروها و استریل‌های مهم و بزرگترین تولیدکننده محصولات آنتی‌بیوتیک در کشور هستیم.

احمد خارزی با بیان اینکه کارخانه دانا به بزرگترین کارخانه تولیدات دارویی کشور در ۱۴۰۱ تبدیل می‌شود، افزود: بزرگترین کار دانا، توسعه پایدار، حجم بسیار بالای پروژه‌ها با توجه به تحریم‌ها و مشکل نقدینگی و ایجاد تیم فنی قدرتمند برای تولیدات دارویی است.

انتهای پیام


پست های مرتبط