پزشکیان: صداقت با مردم راه حل پروژه اتوبان تبریز-سهند / با رفتارمان سرمایه گذار را فراری ندهیم

پزشکیان داشتن صداقت در گفتار و رفتار را ضروری دانست و در خصوص در خصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اتوبان تبریز - سهند ، گفت: دولت ۴۰ درصد هزینه پروژه اتوبان تبریز- سهند را پرداخت کرده است و بقیه از طرف سرمایه گذاری صورت گرفته است و باید از طریق پرداخت عوارض تامین می‌شد.



به گزارش خبرنگار گروه سیاسی مجله خبری در آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر بخش خصوصی برای احداث این مسیر پیشگام نمی‌شد، این پروژه سالها بعد نیز به اتمام نمی‌رسید.

وی ادامه داد: در تمام بزرگراه‌های مشارکتی، سهم سرمایه‌گذار از طریق پرداخت عوارض تامین می‌شود و این پروژه نیز مستثنی نیست.

وی پرداخت سهم بخش خصوصی از سوی دولت را یکی از راهکارها رفع مشکل دریافت عوارض در این مسیر عنوان کرد و گفت: قبول دارم به دلیل مشکلات اقتصادی، پرداخت عوارض برای اغلب ساکنان شهر جدید سهند سنگین است و تنها راهِ رایگان شدن این مسیر یا کاهش میزان عوارض، پرداخت سهم بخش خصوصی از سوی دولت است.

وی خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که احداث و توسعه‌ی راه‌های مواسلاتی ، یکی از مهمترین ارکان توسعه است و با افتتاح این اتوبان، ارزش واحدهای شهر سهند افزایش یافته و این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد.

پزشکیان گفت: احداث این اتوبان در سال ۸۷ شروع شده بود و در سفر رییس جمهور وقت به استان مصوب شدکه این پروژه را دوساله تمام کنند !! اما نشد و در حد شعار ماند

وی متذکر شد: در شرایط کنونی تنها راه اجرای پروژه‌های مهم در کشور، حمایت از سرمایه‌گذران بخش خصوصی و نیز سرمایه گذراران خارجی است اما در این بین نباید با رفتار و گفتارمان سرمایه گذار را فراری دهیم.

انتهای پیام


پست های مرتبط