دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا مستقل شد

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته و موافقت وزیر علوم، دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا مستقل شد.



روح اله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مجله خبری از قزوین در خصوص استقلال دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا اظهارداشت: این دانشگاه در سال های گذشته با 3500 دانشجو و 53 نفر عضو هیئت علمی و 15 هزار متر مربع فضای آموزشی و اداری و 5 هزار متر مربع ساختمان در حال احداث از مجموعه های خوب آموزش عالی استان محسوب می شود.

وی گفت: سایت دانشگاه فنی و مهندسی شهر بوئین زهرا دارای 200 هزار متر مربع است و این ظرفیت، اهمیت جایگاه مهم دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا را نشان می دهد.

عباسپور افزود: توسعه علمی و عمرانی دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا در سال های ابتدایی فعالیت از سرعت و پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بود و امید می رفت با توجه به رشد و توسعه این دانشگاه، جایگاه بسیار خوبی را در بین دانشگاه های هم طراز خود پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقرار و فعالیت دانشگاه فنی و مهندسی علاوه بر اینکه برای بسیاری از جوانان و دانشجویان زمینه و بستر تحصیل در رشته های مختلف مهندسی از جمله هوا و فضا را ایجاد کرده ،انگیزه جوانان شهرستان را هم برای تحصیل در رشته های فعال دانشگاه بیشتر کرده بود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مقطعی برخی از افراد تلاش کردند با حذف برخی از رشته های فعال دانشگاه و کاهش دانشجویان و اعضای هیئت علمی، روند توسعه دانشگاه را متوقف کرده و دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا را در زیر مجموعه دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین قرار دهند که تا حدودی هم موفق هم شدند.

عباسپور یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاههایی که کمتر از 1200 دانشجو و 43 نفر هیئت علمی دارند می بایست با دانشگاه های دیگر ادغام شوند که متاسفانه در این خصوص در حق دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا از ناحیه دانشگاه بین المل امام خمینی (ره)و وزارت علوم اجحاف صورت گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا ادغام این دانشگاه کاملا غیر قانونی بود که متاسفانه این ادغام باعث تنزل شدید جایگاه دانشگاه و حذف چند رشته و بروز مشکل در تامین خوابگاه و دیگر موضوعات شد.

سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ادغام دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا غیر قانونی بود لذا به عنوان موکل مردم برای رفع این مشکل پیگیریهای هایی را انجام دادم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حجت اسلام دکتر عاملی نشست ها و مکاتباتی صورت گرفت که در پاسخ به درخواست ها و نامه اینجانب به وزارت علوم اعلام کردند ادغام دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا غیر قانونی است و این دانشگاه باید مستقل شود و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین هم حق دخالت در امور دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا را ندارد.

وی افزود: علی رغم دستور و تاکید صریح برای استقلال دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا متاسفانه همچنان مقاومت و پافشاری هایی از سوی برخی معاونت های وزارت علوم انجام می شد که با پیگیری مجدد و برگزاری چند جلسه با وزیر علوم تاکید شدوقتی برای ادغام و الحاق به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی استناد می شود و شورای انقلاب فرهنگی تاکید دارد این اقدام غیر قانونی بوده چرا همچنان برای استقلال دانشگاه فنی و مهندسی مقاومت می شود.

عباسپور تاکید کرد: در نهایت با توجه به استدلال های منطقی ارائه شده، خوشبختانه دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پذیرفتند با توجه به نظر شورای انقلاب فرهنگی می بایست استقلال دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا صورت گیرد و امروز این خبر خوش را برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه به عنوان عیدی اعلام می کنیم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند ساله گذشته آسیب های زیادی به دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا وارد شده است، گفت: به فضل الهی با استقلال مدیریت و علمی دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا انتظار داریم با پیگیری و تلاش مضاعف، رشته های حذف شده دانشگاه دوباره فعال شوند و این دانشگاه بار دیگر در مسیر رشد و توسعه در حوزه علمی و عمرانی قرار گیرد.

انتهای پیام


پست های مرتبط