مجتبی عبداللهی: نرخ بیکاری البرز باید به زیر ۷ درصد کاهش یابد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ایجاد ۶۰ هزار شغل و کاهش نرخ بیکاری به 7درصد در سال ۱۴۰۱ را در دستور کار داریم و برای این امر باید مشکلات و زیرساخت های شهرک های صنعتی استان را متناسب با اهداف حل کنیم.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان البرز، مجتبی عبداللهی در شورای تخصصی اشتغال استان که امروز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ماه و اعیاد شعبانیه، افزود: برای کاهش نرخ بیکاری در استان، مجله خبریمه محور و با جدیت وارد عمل شده ایم.

وی ادامه داد: اکنون نرخ بیکاری البرز ۸.۳ درصد است و شرایط خوبی را در مقایسه با آمار کلی کشور داریم ولی در نظر داریم که این رقم را برای سال آینده به ۷ درصد برسانیم.

عبداللهی گفت: تمامی مدیران و مسئولان استان باید با ایجاد کار و فعالیت های گسترده در این راستا همگام و همراه باشند.

وی افزود: اکنون بسیاری از شهرک های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند از این رو درصدد هستیم که ارتباط موثری بین کارجویان و کارفرمایان ایجاد کنیم.

استاندار البرز گفت: ایجاد ۶۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۱ را در دستور کار داریم و برای این امر باید مشکلات و زیرساخت های شهرک های صنعتی استان را متناسب با اهداف، حل کنیم.

وی افزود: باید بازارچه ها و نمایشگاه های عرضه صنایع دستی و تولیدات خانگی بویژه برای زنان سرپرست خانوار در تمامی شهرستان های استان راه اندازی شود.

عبداللهی گفت: باید کارگروه های ویژه کارآفرینان و نخبگان در استان برای ایجاد ارتباط بین جامعه نخبه متقاضی شغل و کار آفرینان راه اندازی شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط