خیرین مدرسه ساز در تحقق عدالت آموزشی نقش موثری ایفا کرده اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: خیرین مدرسه ساز در توزیع امکانات تحصیلی و تحقق عدالت آموزشی نقش موثری ایفا کرده اند.



به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله خبری از قزوین؛ همایش تکریم مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین یکشنبه شب با حضور نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، کبیری معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، جوانبخت مدیرکل نوسازی استان، زهرا گیتی نژاد مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی و جمعی از خیرین در مجتمع رفاهی فرهنگیان قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این همایش با گرامیداشت روز شهید گفت: آنچه داریم مرهون خون شهداست و در همه حال بایستی یاد این بزرگواران را زنده نگهداریم.

وی با اشاره به اهمیت ساخت مدرسه در کشور اظهارداشت: مدرسه سازی از مهمترین ارکان توسعه هر کشور است زیرا اگر فضاهای آموزشی مناسبی برای فرزندان خود مهیا کنیم تا در کنار معلمان متعهد تربیت آینده سازان بخوبی صورت گیرد می توانیم به آینده کشور امیدوار شویم.

سیاهکلی مرادی تصریح کرد: اگر مدرسه و معلم نباشد آسیب های اجتماعی بیشتر می شود و در این میان نقش خیرین مدرسه ساز در شرایطی که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است این کار مشارکتی بسیار ارزشمند و مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بعد از انقلاب تلاش زیادی برای تامین فضاهای آموزشی صورت گرفته و خیرین در همه حال و حتی بدترین شرایط اقتصادی توانستند در تامین این فضاها موثر عمل کنند و نقش آفرین باشند.

وی گفت: خیرین در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز نقش موثری ایفا کرده اند و گذشتن از سرمایه ها، مال و ثروت و ساخت فضاهایی برای تحصیل کودکان این کشور حرکتی ماندگار و خداپسندانه است.

سیاهکلی مرادی اظهار داشت: استان قزوین به داشتن بزرگوارانی چون خیرین مدرسه ساز به خود می بالد و همه ما قدردان این کار بزرگ فرهنگی هستیم.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته مدارس خوبی توسط خیرین ساخته شده تا عدالت آموزشی در همه مناطق شهری و روستایی محقق شود و عامل اصلی تحقق این عدالت آموزشی بدون تردید ساخت مدرسه است.

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: کسانی که در کارهای خیر ورود کرده اند بدون دیده شدن و جنجال رسانه ای فقط برای جلب رضای خداوند و کمک به آموزش و تعلیم و تربیت وارد مشارکت شده اند که اجرشان نزد خداوند محفوظ است.

خیرین در ساخت اماکن ورزشی در مدارس همت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه یادآورشد: از آنجا که به دلیل انتشار ویروس کرونا حدود دو سال با تعطیلی مدارس مواجه شدیم بسیاری از دانش آموزان با اضافه وزن و چاقی مواجه شدند لذا از خیرین مدرسه ساز درخواست می کنیم برای کمک به سلامت و شادابی دانش آموزان در ساخت اماکن ورزشی در مدارس هم به ما کمک کنند تا این چالش را حل کنیم.

وی افزود: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس و تامین نمازخانه هم در ساخت مدارس جدید مورد توجه جدی است تا فضای مناسبی برای تحصیل علمی و معنوی دانش آموزان مهیا شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط