قزوین امن ترین استان کشور است/ کشف 4200 کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با اقدامات موثر و شبانه روزی پلیس در برخورد با مخلان نظم و آرامش مردم و مبارزه قاطع با سوداگران مرگ و متخلفان در حال حاضر قزوین امن ترین استان کشور است.



به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله خبری از قزوین؛ سردارعلی ابراهیمی در نشست با خبرنگاران مهمترین اقدامات نیروی انتظامی در سال جاری را تشریح کرد.

سردار ابراهیمی ابتدا از تلاش خبرنگاران در انعکاس فعالیت های پلیس تشکر و قدردانی کرد و اظهارداشت: رسانه ها در برابر مردم و مسئولان رسالت سنگینی دارند و تاکنون همراه خوبی برای این نیرو در پیشبرد مجله خبریمه ها بوده اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: پلیس بیشترین ارتباط را با مردم دارد و برای تامین امنیت نیازمند همراهی و جلب افکار عمومی هستیم تا در تداوم مجله خبریمه ها به ما کمک کنند.

وی گفت: پلیس با کمک رسانه ها به ماموریت خود ادامه می دهد و از فعالان هفته نامه ها، خبرگزاری ها، سایت های خبری و رسانه ملی در همکاری با نیروی انتظامی تشکر می کنیم.

سردار ابراهیمی بیان کرد: نیروی انتظامی در سال جدید شعار نوروزی خود را «پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری» تعیین کرده و برای رسیدن به هدف موضوع «پلیس هوشمند» را عملیاتی کرده است.

این فرمانده پلیس گفت: هوشمند سازی پلیس و تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای عدالت از مولفه های پلیس مقتدر است که این محورها برگرفته از تاکید رهبری است و باور داریم هوشمندسازی اساس توسعه است و پلیس به ابزار هوشمند مجهز خواهدشد تا ارایه خدمت به مردم تسهیل و تسریع شود.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار گرفته و با فنآوری نوین نسبت به سرعت بخشی خدمات اقدام خواهیم کرد تا به رضایتمندی مردم منجر شود.

قزوین، امن ترین استان کشور است

سردار ابراهیمی گفت: در تعامل پلیس با مردم جدی هستیم زیرا توسعه بستر مشارکت جدی است و در این راستا گسترش آموزش های همگانی و اطلاع رسانی، هشدار دادن نسبت به آسیب و تهدیدها و ایجاد فضای مناسبی برای انعکاس مطالب مردم را در اولویت قرار داده ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهارداشت: کارهای زیادی در عرصه های تولید امنیت، انضباط اجتماعی و خدمت به مردم صورت گرفته و امروز با افتخار اعلام می کنیم موضوع امنیت و احساس امنیت در استان در سطح بالایی قرار دارد.

وی گفت: با تلاش انجام شده ماموران پلیس در زمینه امنیتی و فراوانی جرم در جایگاه 23 کشور هستیم که نشان می دهد امن ترین استان کشوریم.

سردار ابراهیمی در خصوص جرائم مختلف افزود: چندین مولفه در سرقت دخیل است و 26 سازمان بایستی نقش ایفا کنند تا این جرم کم شود که در این زمینه در نرخ سرقت در رده 24 کشور هستیم اما در سرقت های خرد با افزایش 17 درصدی مواجه شده ایم که تلاش می کنیم با جمع آوری معتادان متجاهر این روند کاهش پیدا کند.

وی اظهارداشت: در یک سال گذشته با تلاش پلیس آگاهی با متلاشی شدن 75 باند سرقت تعداد 7940 نفر از سارقان دستگیر و روانه زندان شدند.

سردار ابراهیمی گفت: همچنین با کشف 900 فقره سرقت تعداد 460 سارق دستگیر و باند سارقان مسلح ، باند حرفه ای سرقت از منازل، احشام ، محموله ها و شهرک های صنعتی نیز متلاشی و دستگیر شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: در سال جاری 622 فقره مفقودی گزارش شد که 499 نفر کشف شد و بقیه در حال پیگیری است و خوشبختانه در استان هیچ مورد گروگان گیری و آدم ربایی نداشتیم.

وی اضافه کرد: کشف 413 مورد جعل اسناد و 1098 فقره کلاهبرداری با جرم مالی و دعانویسی، دستگیری 12 مورد جاعلان اسناد از دیگر اقدامات انجام شده است.

سردار ابراهیمی از کاهش سرقت اموال دولتی و افزایش 16 درصدی دستگیر شدگان سرقت هم خبر داد و گفت: تعداد آمار فوتی سوانح چهار درصد افزایش یافته و از 240 نفر در سال قبل به 249 نفر در سال جاری رسیده و جرایم خشن نیز در استان کنترل شده و سرقت مسلحانه و بانک ها بشدت کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: امسال22 هزار و 188 نفر در زمینه های سرقت، جرایم مالی، امور امنیتی، شرارت، مفاسد اجتماعی و اعتیاد دستگیر شدند که شاهد افزایش ا 4 درصدی دستگیر شدگان هستیم.

ابراهیمی گفت: برای تقویت امنیت استان 495 طرح پاکسازی در مناطق، محلات، شهرستان ها و مرکز استان اجرا شده و 5 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز هم دستگیر و طرد شدند.

وی در خصوص بیشترین جرایم استان هم گفت: جرائم سرقت، نزاع، درگیری، جرائم مالی، مواد مخدر و جرائم عمومی بترتیب بیشترین جرائم استان را تشکیل می دهند.

کشف 4200 کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان قزوین قاطعیت پلیس در مبارزه با مواد مخدر را ضرورتی اجتناب ناپذیر در کاهش اعتیاد دانست و تصریح کرد: امسال با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس موفق شدیم 4200 کیلو انواع مواد مخدر را کشف و در این راستا 4900 نفر از قاچاقچیان را دستگیر کنیم.

وی از راه اندازی کمپ ماده 16 در استان خبر داد و یادآورشد: در گذشته این مکان را نداشتیم و دستگیری معتادان به دلیل نبود محل نگهداری نتیجه بخش نبود اما امسال با راه اندازی این مکان در قزوین شرایط خوبی برای جمع آوری معتادان متجاهر مهیا شده است.

سردارابراهیمی گفت: این کمپ ظرفیت نگهداری 500 نفر معتاد متجاهر را دارد و این افراد سه ماه نگهداری می شوند که با این کار امیدواریم سرقت های خرد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: امسال 5484 فقره پرونده مواد مخدر تشکیل شده و با انهدام 5 باند قاچاق تعداد 147 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ارزش 40 میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: در بخش پلیس فتا امسال تعداد 1480 فقره پرونده کلاهبرداری، تولید محتوای غیر اخلاقی، خلاف عفت تشکیل شد که با احتساب پرونده های سال قبل تعداد 1503 فقره جرم کشف شد و 482 نفر دستگیر شدند که نشان می دهد 98 درصد جرایم فضای مجازی کشف شده است.

وی اظهارداشت: وقوع جرایم رایانه ای 23 درصد و دستگیری ها 60 درصد افزایش یافته که کلاهبرداری، برداشت از حساب و هتک حرمت بیشترین جرایم در فضای مجازی است.

سردار ابراهیمی گفت: برای کمک به تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی دفتر منطقه ای پلیس اینترپل در استان راه اندازی می شود تا از تضییع حقوق تجار کشورمان در معاملات خارجی جلوگیری شود.

وی در خصوص فعالیت پلیس اقتصادی هم گفت: با فعالیت پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با جرایم اقتصادی، پولشویی، ارتشا و اختلاس با جدیت انجام می شود و در این بخش 758 میلبارد تومان جرایم اقتصادی کشف شده و در زمینه کالای قاجاق هم تعداد 855 فقره قاچاق کالا به ارزش 95 میلبارد تومان کشف شد و1021 نفر دستگیر شدند.

جمع آوری 601 هزار عدد مواد محترقه

سردار ابراهیمی در خصوص چهارشنبه آخر سال هم گفت: نگران حوادث چهارشنبه آخر سال هستیم و از خانواده ها درخواست می کنیم مراقب فرزندان خود باشند تا کارهای خطرناک انجام ندهند.

وی اضافه کرد: امسال بیش از 601 هزار و 221 عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 265 درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: همچنین 202 کیلوگرم مواد اولیه ساخت بمب و مواد محترقه کشف و ضبط شد و 44 نفر در این رابطه دستگیر شدند و از 43 نفر نیز تعهد گرفته ایم که از خرید و فروش مواد محترقه خودداری کنند.

وی اظهارامیدواری کرد با دوری جوانان از کارهای پرخطر چهارشنبه آخر سال بدون حادثه ای سپری شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط