امام جمعه همدان: حوزه علمیه امانت علمای بزرگ تاریخ است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان امانتی از جانب علمای بزرگ در طول تاریخ، امروز به دست ما رسیده گفت: موظفیم تا این امانت را به صورت سالم به نسل آینده انتقال دهیم.



به گزارش خبرنگار مجله خبری از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تمدید حکم مدیریت و معرفی قائم مقام حوزه علمیه استان، با اشاره به حضور علما و شخصیت های بزرگ در طول تاریخ همدان، اظهار داشت: حضور این علما نشان دهنده ظرفیت بزرگ استان در پرورش علما است.

وی با بیان اینکه ویژگی دارالمومنین برای هر منطقه ای، تاکیدی بر زحمات و توجه آن مکان به جایگاه حوزه است، افزود: اگر به منطقه‌ای دارالمومنین گفته ‌شود قطعا دارای علمای برزگی در عرصه مربیگری بوده است که در جامعه نقش داشته‌اند.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور ۲۰ ساله آیت الله موسوی اصفهانی در مدیریت حوزه استان، خاطر نشان کرد: در ۲۰ ساله گذشته مدارس همدان تحولات خوبی را از نظر کمی و کیفی شاهد بودند که حاکی از تلاش های بی وقفه آیت الله موسوی اصفهانی است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به درخواست آیت الله موسوی اصفهانی برای کناره گیری از مدیریت حوزه استان، افزود: یکی از نگرانی‌های بنده در این رابطه این بود که با آمدن مدیر جدید، آیت الله موسوی اصفهانی از همدان به شهر دیگری بروند، چرا که همدان به حضور چنین علمای بزرگی نیازمند است.

وی تصریح کرد: همدان شاهد حضور علمایی همانند مرحوم آقانجفی، تألهی، فاضلیان و موسوی همدانی بوده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های صورت گرفته جای خالی این علما را در جامعه پر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در مسیر انتخاب حجت الاسلام بطحائیان شورای حوزه استان نظر مدیران و بزرگان استان را خواستار شد، افزود: سلیقه شخصی در این انتخاب و لیست معرفی شده به قم وجود نداشت و آنچه به دست آمد، نتیجه مشورت هایی بود که از بزرگان حوزه همدان گرفته شده بود.

آیت الله شعبانی موثقی با قدردانی از همراهی های آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین «حمید ملکی» قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با شورای حوزه استان، یادآور شد: در طول سه سال حضور بنده در استان همدان، همواره بنا بر این بوده است که بیشترین همکاری‌ها را با حوزه داشته باشیم و اگر نقصی در این بین نیز وجود دارد، ناخواسته و یا ندانسته اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه احساس دوگانگی با حوزه نداشته‌ایم، اظهار داشت: بنده کماکان خود را طلبه حوزه علمیه می‌دانم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نشاط و جوانی حجت الاسلام بطحائیان در کنار تجربه آیت‌الله موسوی می تواند زمینه ساز موفقیت‌های بزرگی در آینده باشد خاطر نشان کرد: همه ما یک مجموعه هستیم و بنابراین موفقیت شخص حجت الاسلام بطحائیان، موفقیت شخص نیست بلکه موفقیت حوزه همدان خواهد بود.

در پایان این آیین، با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حمید ملکی» قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با تمدید حکم مدیریت آیت الله «سید مصطفی موسوی اصفهانی»، حجت الاسلام والمسلمین «سید سعید بطحائیان» به عنوان قائم مقام حوزه علمیه همدان منصوب شد.

انتهای پیام


پست های مرتبط