هدف اصلی فدراسیون باید توانمند کردن تیم‌ ملی باشد/ استفاده از مربیان روز دنیا به پیشرفت شطرنج کمک می‌کند

استاد بزرگ شطرنج بر این باور است هدف اصلی فدراسیون شطرنج باید توانمند کردن تیم‌ ملی باشد.



مرتضی محجوب، استاد بزرگ شطرنج، درباره شرایط این روزهای این رشته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی مجله خبری اظهار کرد: وضعیت شطرنج این روزها رو بهبودی است. با توجه به اینکه بیماری کرونا در هر صورت تا حدودی کمتر شده و شرایط برای برگزاری برخی مسابقات فراهم است، نوید روزهای خوبی است. احساس می کنم چرخه مسابقات به حرکت درآمده است. امیدوارم فدراسیون شطرنج هم بتواند به موازات این مسابقاتی که برگزار می شود، اهداف بلندمدت خودش را به نفع مطلوب دنبال کند.

مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج با اشاره به لزوم استفاده از مربی خارجی طراز اول برای تیم ملی گفت: استفاده از مربیان روز دنیا و خارجی کمک شایانی به پیشرفت شطرنج کشورمان در سطح ملی می کند. به هر صورت تیم ملی شطرنج احتیاج به مربیان زبده و نیرومند دارد. البته اخیرا فدراسیون برای هدایت تیم ملی مدت کوتاهی از مربی خارجی استفاده کرد که بسیارهم مفید بود و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. برای ثبات این مسئله قطعا فدراسیون نیاز به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان دارد که امیدوارم این حمایت ها محقق شود.

قهرمان اسبق دو دوره شطرنج در مورد تشکیل کمیته فنی در فدراسیون بیان کرد: بدون شک وقتی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود می توان شاهد اتفاقات خوبی برای شطرنج بود. در حال حاضر با تصمیمی که ریاست محترم فدراسیون و رئیس کمیته فنی فدراسیون شطرنج گرفتند این نوید را می دهد که قدم مثبت و بسیار خوبی برای پیشرفت شطرنج برداشته شده است. تشکیل کمیته فنی و استفاده از راهکارهای مناسب برای پیشرفت شطرنج کشورمان و تصمیمات بجا و مفید نوید اتفاقات خوبی را در سال جدید می‌دهد.

وی افزود: جلسات این کمیته برگزار می‌شود و اخیرا هم در این جلسه مقرر شد محور اصلی مجله خبریمه ریزی ها مبنی بر توانمند ساختن تیم های ملی کشورمان برای حضور در مسابقات پیش رو باشد. مجله خبریمه فدراسیون تقریبا پر است. برگزاری مسابقات رده سنی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و غیره از جمله مجله خبریمه‌هایی است که نشان می دهد شطرنج سال بسیار پرترافیکی را در پیش دارد. این موضوع قطعا کار کادر اجرایی فدراسیون را سخت خواهد کرد و برای اعزام ها قطعا نیاز به حمایت داریم و امیدوارم این نگاه ویژه شامل حال رشته شطرنج شود تا بازهم شاهد بازگشت این رشته به روزهای پرفروغش باشیم.

محبوب درباره تعویق بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو گفت: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی یک سال دیرتر برگزار خواهد شد، تیم ملی شطرنج فرصت بیشتری برای آماده سازی دارد. البته المپیاد جهانی شطرنج را در پیش رو داریم که زودتر از مسابقات آسیایی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مسابقات آسیایی به زمان دیگری موکول شد المپیاد جهانی شطرنج قطعا در اولویت خواهد بود. امیدوارم شرایط فراهم شود تا شطرنج بازان بتوانند در این مسابقات موفق‌تر از همیشه ظاهر شوند و سطح خود را ارتقا بدهند.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//



پست های مرتبط