ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان/ 11 کشته و 39 مصدوم تا این لحظه/ بازداشت 10 نفر از مقصرین/ فوت مالک ساختمان

روز گذشته ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان ریزش کرد و مصدومان زیادی را بر جای گذاشت.



به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله خبری؛ روز گذشته 2 خرداد ماه ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان فروریخت و حوادث زیادی را بر جای گذاشت. تا دیروز آمار فوتی‌های ناشی از این حادثه 5 نفر بود اما متاسفانه امروز این آمار افزایش پیدا کرده است. مالک و پیمانکار این ساختمان خاطی شناخته شده و بازداشت شدند. تعداد زیادی افراد در زیر آوار مانده‌اند و تیم ارزیاب هلال احمر درحال بررسی و نجات این افراد هستند.

جزئیات بیشتر اخبار روز گذشته را در اینجا بخوانید.

افزایش شمار جانباختگان آبادان

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان حادثه ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ نفر رسیده است.

وی افزود:جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.



(ساعت 07:55 )

ناظر ساختمان "متروپل" یک ماه پیش اخطاریه داده بود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به صدور حدود ۵ هزار تذکر فنی به شهرداری‌های استان در مورد پروژه‌های مختلف، گفت: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.

(ساعت 08:01)

حضور وحیدی و رضایی در محل ریزش ساختمان متروپل

معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر کشور بامداد امروز در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند و جلسه اضطراری تشکیل دادند.

(ساعت 08:31)

خروج همه مفقودان حادثه آبادان از زیر آوار

فرماندار آبادان بیان کرد: همه مفقودان حادثه ریزش ساختمان در آبادان از زیر آوار بیرون آورده شدند.

(ساعت 08:48)

رئیس مجلس: با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه آبادان در هر سطحی برخورد قاطع صورت گیرد

قالیباف در نطق پیش از دستور، تصریح کرد: اینجانب جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث شهر آبادان را به مردم شجاع و شریف آبادان و خانواده های ایشان تسلیت می گویم.

وی افزود: دستگاه های مربوطه باید در سریع ترین زمان ضمن رسیدگی فوری به مصدومان بررسی دقیق علل وقوع این حادثه را در دستورکار قرار دهند و با کلیه مرتبطین و مسببین این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس موضوع را با کمک نمایندگان محترم آبادان بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

(ساعت 09:07)

با متخلفان حادثه متروپل آبادان برخورد قاطع می‌شود

محسن رضایی معاون رئیس جمهور، گفت: با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می زنند.

رضایی افزود: امکانات و تجهیزات بیشتر امدادی به منطقه برای سرعت بیشتر عملیات آواربرداری ارسال شود.

(ساعت 09:30)

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین ۱۰ فرد دستگیر شده هستند.

وی ادامه داد: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

(ساعت 10:27)

علت لغو اعزام هوایی آتش نشانان به آبادان​

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری گفت: روز گذشته به دلیل شدت گرد وغبار پرواز آتش نشانان به آبادان انجام نشد و نیرو‌های ارزیاب به صورت زمینی به سمت آبادان حرکت کردند و بامداد امروز به این شهر رسیدند و تا حدود یک ساعت دیگر هم تیم تجهیزات به این شهر خواهد رسید.

وی افزود: تعدادی دیگر از نیرو‌ها نیز در تهران هستند که در صورت مساعد شدن هوا با پرواز هوایی و در صورت باقی ماندن شرایط جوی به صورت زمینی به متروپل می‌روند.

( ساعت 10:30)

تعداد فوتی ها به ۱۱ نفر رسید

با کشف یک جسد دیگر تعداد کشته ها به ۱۱ نفر رسید.

(ساعت 10:48)

تلاش هلال‌احمر برای دسترسی سریع‌تر به مصدومان احتمالی در زیرزمین ساختمان متروپل

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر با تمام توان برای امدادرسانی در این سانحه حضور یافته است.وسعت حادثه ریزش ساختمان تجاری آبادان، سنگین است، سازه کاملا فروریخته و 32 نفر مصدوم و 11 جانباخته داشتیم.

وی افزود: مجله خبریمه‌ریزی دقیق‌تر و تقسیم‌بندی خوبی در جلسه مدیریت بحران استانداری خوزستان با حضور وزیر کشور انجام شد. تیم‌های مختلفی در صحنه عملیات حضور دارند و همکاری دستگاه‌های امدادی خوب است.

( ساعت 11:42)

ساختمان های دیگری مثل متروپل آبادان در خوزستان وجود دارد!

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: بناها و سازه ‎های مشابه متروپل آبادان در استان خوزستان وجود داشته و نامه‎ نگاری زیادی در این رابطه انجام شده است.

وی افزود: برای درمان اصلی اینگونه مشکلات باید تمامی مالکان و فعالان این حوزه بپذیرند که ایراداتی که نظام مهندسی به سازه می‎گیرد برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی است.

( ساعت12:16)

مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل در محل حادثه فوت کرد

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در گفت وگویی درمورد جزییات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان گفت: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

( ساعت 12:30)

احتمال ریزش قسمت دیگر ساختمان متروپل

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: محیط پیرامونی ساختمان متروپل بسیار خطرناک است، احتمال ریزش قسمت دیگری از ساختمان متروپل وجود دارد و شهروندان باید هر چه سریع تر محل را ترک کرده و حتی در ساختمان های خیابان امیری نیز حاضر نشوند تا میزان آسیب دیدگان حادثه افزایش پیدا نکند.

( ساعت 12:51)

جسد مالک متروپُل از زیر آوار بیرون کشیده شد

دادستان خوزستان گفت: بازداشت‌شدگان شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظرین این پروژه هستند.

(ساعت 13:10)

هویت جسد مالک ساختمان متروپل تایید شد

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهارکرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفین و مسببین حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

وی افزود: باتوجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه‌ی یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.

( ساعت14:34)

زمان اتمام آواربرداری مشخص نیست

وزیر کشور گفت: مردم آبادان در منطقه حادثه حضور پیدا نکنند زیرا خطرناک است و کار برای مجریان حادثه سخت می‌شود.

وی افزود: حساسیت آواربرداری بالاست و زمان اتمام آن مشخص نیست.

(ساعت 14:57)

حبس ۵۰ نفر در زیر آوار ساختمان متروپل

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: طبق مشاهدات عینی همچنان ۵۰ نفر زیر آوار گرفتار‌ند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

در حال تکمیل...



پست های مرتبط