تسریع در تکمیل جاده قزوین، الموت به تنکابن را با جدیت پیگیری می کنیم

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک وزیر راه و همراهی نماینده تنکابن عزم جدی داریم با تسریع در تکمیل جاده در دست ساخت قزوین، الموت به تنکابن ذائقه مردم را از خدمات نظام شیرین کنیم.



به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری از قزوین، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از روند اجرای ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن در نشستی با حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی برای هماهنگی و پیگیری تکمیل این طرح مهم ملی گفتگو و تبادل نظر کرد.

لطف الله سیاهکلی در خصوص این نشست و پیگیری تسریع در اجرای این طرح به خبرنگار مجله خبری اظهارداشت: با توجه به اهمیت محورهای شمالی در شبکه راه های کشور و حجم بالای تردد خودروهای سبک و سنگین در راه های ارتباطی و ترافیک در مسیرهای منتهی به شمال کشور، تکمیل این مسیر می تواند به موازات دیگر محورهای مواصلاتی به شمال کشور علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد، موجب کاهش چشمگیر ترافیک محورهای موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور شود.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت اجرای این طرح تلاش می کنیم از همه ظرفیت های استان و نمایندگان و نیز استانداران قزوین و مازندران استفاده کنیم تا کار شتاب گیرد.

سیاهکلی تصریح کرد: امروز فرصتی شد تا ضمن بازدید از این مسیر با روند اجرای طرح بیشتر آشنا شویم و در نشستی هم با آقای حسینی نماینده تنکابن در مجلس شورای اسلامی اهمیت طرح را بررسی کردیم و ایشان نیز پیگیر هستند تا بتوانیم بن بست منطقه الموت و منطقه دو هزار و سه هزار را با گشایش این مسیر ممکن کنیم.

وی گفت: در گفتگو با نماینده تنکابن قرار شد در نشست مشترکی با وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تسریع در کار پیگیری لازم صورت گیرد و بتوانیم با افتتاح این طرح به اقتصاد، معیشت و اشتغال منطقه کمک کنیم.

تهیه بسته فرهنگی، اقتصادی و گردشگری

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بهتر است برای این مسیر یک بسته اقتصادی و فرهنگی و گردشگری تعریف کنیم زیرا این طرح فقط ساخت یک جاده معمولی و دسترسی برای عبور نیست بلکه به دلیل طبیعت زیبا و چشم اندازهای طبیعی، جنگل و رودخانه حتما برای توقف مسافران جذابیت خواهد داشت و ما بایستی یک بسته کامل اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در مسیر تعریف کنیم و به این نیازها پاسخ داده و از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح مهم از مصوبات سفر رهبری است و خواستگاه این جاده از نظر توسعه گردشگری برای ما مهم است که خوشبختانه این طرح در حال حاضر حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و محدوده استان قزوین تا روستای شهرک در حال آسفالت و مراحلی پایانی است.

وی اظهار داشت: تونل های زیادی در منطقه سه هزار در حال ساخت است ولی مناطق صعب العبور هم داریم و در محدوده استان مازندران تا روستای «یوچ» در حال تکمیل شدن است که امیدواریم با پیگیری جناب آقای حسینی نماینده تنکابن در هفته آینده در دیدار با وزیر راه و فرمانده قرارگاه خاتم بتوانیم سرعت کار را بالا ببریم.

سیاهکلی اضافه کرد: این پروژه آثار فرهنگی و اقتصادی زیادی خواهد داشت و در مبادلات محصولات کشاورزی روستائیان دو استان نیز موثر است و شرایط معیشت منطقه را متحول می کند.

وی بیان کرد: اتصال قزوین، الموت به تنکابن از مطالبات و دغدغه‌های مردم استان قزوین است که سال ها مردم روستاهای مسیر نیز در انتظار اجرای این طرح هستند.

سیاهکلی گفت: این طرح‌ مهم راهبردی، حلقه اتصال راه‌های جنوب به شمال محسوب می‌شود که از سال‌های قبل شروع شده و ملاحظات مهندسی ایجاب می کرده زودتر ساخته شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اظهارداشت: این مصوبه سفر رهبری باید بسرعت تکمیل شود تا کام مردم از دستاوردهای سفر شیرین شود و بسیار امیدواریم در هفته های آینده بتوانیم پس از نشست با وزیر راه خبرهای خوشی برای مردم از سرعت گرفتن این طرح مهم داشته باشیم.

اتصال الموت به تنکابن در انتظار تحقق وعده‌ها

گفتنی است محور قزوین_الموت_تنکابن شامل ۶ قطعه به طول حدود ۱۶۴ کیلومتر است که از کیلومتر ۱۰ اتوبان قزوین_کرج (محمدیه) شروع شده و با حرکت به سمت شمال کشور، در کیلومتر ۶۲ از روستای شهرک در الموت عبور می‌کند

حد فاصل مسیر قزوین تا الموت از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان است و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه در ایام زمستان، ساخت این جاده موجب افزایش ایمنی و سهولت دسترسی به منطقه و کاهش سوانح نیز خواهد شد.

جاده قزوین، الموت، تنکابن دارای پنج قطعه به طول ۱۶۷ کیلومتر است که ۹۶ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین و ۷۱ کیلومتر دیگر نیز در حوزه استان مازندران قرار دارد و اجرای این طرح مسیر دو استان را تا ۱۸۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

این جاده از مقابل نیروگاه شهید رجایی قزوین شروع می‌شود و پس از عبور از گردنه اکبرآباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در الموت به منطقه سه هزار شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

احداث جاده قزوین، الموت، تنکابن علاوه بر کاهش زمان و ترافیک سفر به شمال، مسیر استان‌های قزوین و مازندران را به هم نزدیک تر می‌کند و موجب ۱۰۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت در سال می‌شود.

تسهیل در بهره‌برداری از معادن منطقه، رونق گردشگری در منطقه تاریخی و طبیعی الموت، تسهیل در دسترسی مردم مناطق صعب‌ العبور استان‌های قزوین و مازندران به مراکز دو استان، کاهش ترافیک مسیر کناره دریای خزر، کاهش ترافیک مسیر کرج چالوس و قزوین به رشت و رونق کشاورزی و آبزی‌ پروری در مناطق الموت و شهرستان تنکابن در غرب مازندران با توجه به منابع آبی از دیگر مزایای اجرای این طرح ملی است.

کاهش زمان سفر از 6 ساعت به 3 ساعت، کاهش مصرف سالیانه سوخت، ساماندهی روستاهای منطقه الموت، احیای معادن موجود در الموت و توسعه گردشگری در منطقه رودبار الموت و توسعه همه جانبه منطقه از دیگر مزایای این طرح است که پس از بهره برداری نصیب مردم منطقه خواهد شد.

همچنین 39 دستگاه تونل به طول 22560 متر، 38 دستگاه پل و 4 دستگاه گالری عبور حیوانات بخشی از عملیات اجرایی در این پروژه است.

با بهره‌برداری از این طرح مهم، اقتصاد منطقه الموت و غرب استان مازندران نیز در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی متحول خواهد شد.

انتهای پیام



پست های مرتبط