هوای شهر در شرایط نارنجی

هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری از فردا، پنجشنبه در این استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.



به گزارش مجله خبری از مشهد، بر طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی با توجه به تقویت سامانه ناپایدار در حال گسترش به استان رضوی از روز پنجشنبه هفته جاری تا روز دوشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود بر حجم بارش‌های رگباری در استان خراسان رضوی بویژه نواحی شمالی این استان افزوده شود.

در این اطلاعیه آمده است: در روزهای جمعه و شنبه نیز با گسترش این سیستم ناپایدار در بیشتر نقاط و به ویژه نیمه شمالی استان خراسان رضوی، باعث وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق و بارش تگرگ خواهد شد که در نواحی مستعد آبگرفتگی و سیلاب نیز رخ خواهد داد.

این اطلاعیه پیامد عملکرد این سامانه جوی را وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در نیمه شمالی از عصر پنجشنبه تا روزهای ابتدایی هفته آینده همراه با آبگرفتگی، ایجاد روان‌ آب و سیلاب در نواحی مستعد اعلام کرد.

بیشترین حجم بارش‌ها در طول فعالیت این سامانه در شهرستانها و توابع قوچان، درگز، کلات‌ نادری، چناران، گلبهار، نیشابور، مشهد، فریمان، جوین، جغتای، نواحی شمالی و همچنین مناطق شرقی سبزوار، فیروزه، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد پیش‌بینی شده است.

همچنین بر طبق این هشدار وزش باد نسبتا شدید تا شدید به ویژه در نواحی بادخیز استان همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی طی فعالیت سامانه مذکور خواسته شده است تا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید به عمل آید.

انتهای پیام/



پست های مرتبط