جشنواره "نقد برتر" قوه قضائیه تا ۱۵ تیر تمدید شد

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به استقبال قابل توجه عام و خاص از جشنواره نقد برتر قوه قضاییه اعلام کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شده است.



به گزارش مجله خبری ازفارس، علی فاتح با اشاره به اجرای مأموریت‌های مندرج در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به خصوص «احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، گفت: جشنواره نقد برتر قوه قضاییه در راستای حمایت از نقدهای سازنده و منصفانه که دومین راهبرد از راهکارهای سند تحول قضایی است، برگزار می شود.
این مقام قضایی گفت: این جشنواره توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری مرکز رسانه و دادگستری استان‌ها با هدف نظرسنجی مستقیم از نخبگان، صاحب‌نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهادهای مردمی و حوزوی برای اولین بار در تاریخ قضایی کشور اجرا می شود.
فاتحی با تاکید بر مساعدت و حمایت متناسب از منتقدین دارای نقد در چارچوب قانون از طریق تأمین امنیت مادی و معنوی آنها با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط ، بیان کرد: در این جشنواره نقدهای کارآمد و کارشناسی رسانه‌ای، علمی، حقوقی و... در قالب‌های مختلف مکتوب و چند رسانه‌ای مورد داوری قرار می گیرند و از نفرات برتر، با اهدای جوایز ارزنده ، در سه قالب نقدهای طلایی (۴ نقد)، نقدهای نقره‌ای (۴ نقد) و نقدهای برنزی (۴ نقد) قدردانی می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خاطرنشان شد: این جشنواره قرار است همه ساله برپا و طی مراسمی که متعاقبا اعلام می شود؛ با حضور رئیس قوه قضائیه، مسئولین دستگاه قضایی و اصحاب رسانه از نقدکنندگان برتر تجلیل شود.
وی با بیان اینکه ۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی برای آثار دریافتی از سوی منتقدین در نظر گرفته شده است، افزود: منتقدین صاحب اثر می‌توانند آثار خود با محورهای یاد شده را تا ۱۵ تیرماه با مراجعه به آدرس سایت نقد برترnaghd.eadl.ir و سامانه نقد برترnaghdebartar.ir ثبت و ارائه کند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه نقدهای وارده باید منتهی به اثرگذاری مثبت و اصلاح ساختار و رویه‌ها شود، گفت: قوه قضائیه در قبال این نقدها خودش را پاسخگو می‌داند و با تاکید رییس قوه قضاییه پس از برگزاری این جشنواره، پاسخ‌های لازم در خصوص نقدهای واصله و اقداماتی که برای برطرف کردن آنها در نظر خواهد شد، از طریق سخنگوی این قوه اعلام می شود.
انتهای پیام


پست های مرتبط