مجیدی تصمیم عاقلانه‌ای گرفت/ مربی خارجی خوب است اما باید درجه یک باشد

پیشکسوت استقلال گفت: اگر استقلال بخواهد مربی خارجی جذب کند باید به سراغ مربی درجه یک و با کیفیت برود.



کوروش تشت‌زر، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی مجله خبری درباره شرایط آبی‌پوشان اظهار داشت: استقلال توانست امسال با قهرمانی و با شکستن انواع و اقسام رکوردها دل هوادارانش را شاد کند. این یک اتفاق بسیار شیرین برای هواداران بود اما جدایی فرهاد کام هواداران آبی‌پوش را تلخ کرد. شاید تیم مجیدی آن فوتبال هیجانی و تماشاگرپسندی که همه از آن انتظار داشتند را ارائه نداد اما در فوتبال نتیجه‌گرای ایران بهترین نتایج را گرفت و رکوردی جاودانه را بر جای گذاشت و به او نمره قبولی به او می‌دهم.

پیشکسوت آبی‌پوشان در مورد شخص مجیدی و تصمیم او درباره جدایی افزود: از دو منظر به او نگاه می‌کنم. نیمه پر و خالی لیوان. در نیمه خالی، ماجرا دلی و احساسی است و هواداران اصلا تصمیم او را نپسندیدند زیرا جدایی او یک‌طرفه بود و در طول فصل ارتباط خوبی با هواداران ایجاد کرده بود. جدایی مجیدی مانند جدایی یک عضو از خانواده هواداران بود. از نظر عقلانی و نیمه پر لیوان پس از گذشت چند روز می توان منطقی‌تر فکر کرد. استقلال فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و پیشنهاد مالی خوبی هم به مجیدی داده شد. تکرار قهرمانی قطعا با مشکلات، کاری چندان آسان نبود و حتی ممکن بود با یک باخت آن شکست ناپذیری استقلال از بین برود و تیم دچار حاشیه شود. به نظر من تصمیم مجیدی عقلانی بود.

وی در ادامه افزود: هر کسی جای فرهاد بود اگر عاقلانه فکر می‌کرد چنین تصمیمی می‌گرفت و ما استقلالی ها باید قدر او را که پس از چند سال تیم را قهرمان لیگ کرد بدانیم. از سویی او پس از تجربه‌اندوزی می‌تواند به تیم برگردد و بازهم افتخارآفرینی کند. من تصمیم او را عقلانی می‌دانم.

نظر تشت‌زر درباره استفاده از مربی ایرانی یا خارجی اینگونه بود: معتقدم اگر استقلال بخواهد مربی خارجی جذب کند باید به سراغ مربی درجه یک و با کیفیت برود. مربیان درجه دو و درجه سه به دلیل عدم آشنایی با جو فوتبال ایران نیمکت را خیلی زود واگذار می‌کنند اما اگر شخص معتبری در تیم باشد می‌توان به او اطمینان کرد. به طور مثال حضور پین و یک سرمربی خارجی خوب می‌تواند قهرمانی بعدی را هم برای استقلال به ارمغان بیاورد. مربی ایرانی؟ با احترام به تمام پیشکسوتان، نکونام بهترین گزینه داخلی بود اما او کنار کشید. در نهایت امیدوارم موضوع انتخاب مربی برای آبی‌ها ختم به خیر شود.

وی درباره اقدامات استقلال برای حفظ قهرمانی هم افزود: آبی‌پوشان برای حفظ قهرمانی باید به سرعت سراغ مربی بروند تا تیم با نظر او بسته شود. هم اکنون مشاوران خوب و با دانشی داریم که می‌توانند به مربی خارجی جهت جذب بازیکن مشاوره دهند. اگر مربی ایرانی باشد که قطعا شناخت روی بازیکنان ایرانی وجود خواهد داشت. مدیریت سال گذشته نشان داد کار خود را بلد است و دغدغه کادر فنی را رفع کرد. مطمئنا امسال هم چنین فضایی برای سرمربی جدید فراهم خواهد شد. جذب مربی بزرگ، حضور چند پیشکسوت کنار نیمکت برای جذب بازیکنان، حفظ شالوده تیم و جذب چند بازیکن علی‌الخصوص در خط حمله نکات مهمی برای استقلال و حفظ قهرمانی خواهد بود.

تشت‌زر در پایان گفت: حفظ سیلوا را هم یکی از مهم‌ترین کارهای مدیریت می‌دانم. اگر استقلال یک بازیکن همه‌کاره برای ارتباط بین خط هافبک و حمله جذب کند، بازیکنی چون جباری، قطعا می‌توانیم روزهای خوب استقلال را دوباره ببینیم و قهرمانی تداوم داشته باشد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//



پست های مرتبط