پوست اندازی حمل و نقل عمومی تهران با ورود اتوبوس های جدید

فرسودگی و کمبود اتوبوس ها باعث شده است تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان کاسته شود و این امر اتلاف وقت آنان را به دنبال دارد.



به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله خبری؛ فرسودگی و کمبود اتوبوس ها باعث شده است تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان کاسته شود و این امر اتلاف وقت آنان را به دنبال دارد و در پی آن صدای اعتراض به این وضعیت از شهروندان شنیده می شد که شهرداری را به اقدام واداشت.

شهرداری تهران اعلام کرده است که ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری تحویل داده شده اما یک سوم از آن ها مربوط به شهرداری بوده و از این تعداد نیز بسیاری از آنها نیازمند بازسازی بوده‌اند البته باید به این نکته نیز توجه داشت که به طور قطع وجود این تعداد اتوبوس جوابگوی مسافران تهرانی نیست و برای همین مدیریت شهری باید به فکر خرید اتوبوس‌های بیشتری باشد.

تعهد ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در قانون بودجه

در این راستا علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: این تعداد اتوبوس جوابگوی حمل و نقل مسافر نیست بنابراین برای خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس قرارداد بستیم اما تا امروز ۱۲۰ دستگاه وارد مدار شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه را نیز از طریق تعویض مخازن گاز وارد مدار می‌کنیم. البته برای افزودن ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال جاری مجله خبریمه‌ریزی کرده‌ایم که ۲ هزار دستگاه از طریق وزارت کشور و ۹۰۰ دستگاه آن به شهر تهران با قدرالسهم ۲۰ درصد پرداخت هزینه از طرف شهرداری اختصاص دارد؛ ۱۴۰۰ دستگاه را در قانون بودجه تعهد کردیم که بازسازی کنیم و بخشی از آن نیز مجوز گرفتیم که یا واردات داشته باشیم یا از طریق داخل تأمین کنیم که تعداد آن ۱۰۰۰ دستگاه است.

تحولات اساسی در حمل و نقل عمومی با ورود اتوبوس‌های جدید به تهران

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگویی با اشاره به مجله خبریمه مدیریت شهری برای توسعه اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی چند مجله خبریمه با یکدیگر و به صورت موازی پیش می‌رود و قراردادهایی در دست انعقاد است.

وی در خصوص این مجله خبریمه‌ها گفت: یکی از قراردادها در حوزه اتوبوسرانی مربوط به خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس است و وزارت کشور این موضوع را دنبال می‌کند؛ بر اساس آنچه که اعلام شده این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می‌شوند.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد که با ورود این ۹۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تحول اساسی در ناوگان اتوبوسرانی تهران رخ می‌دهد و ۵۰ درصد ناوگان با این خرید توسعه پیدا می‌کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اورهال ناوگان اتوبوسرانی تهران بیان کرد: اورهال ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق شرکت واحد آغاز شده است و این اتوبوس‌ها برای ادامه خدمت تعهدی حداقل ۵ سال خواهند داشت.

وی ادامه داد: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید به این نکته اشاره کنم که مجوز واردات هزار دستگاه اتوبوس از سوی دولت در حال طی شدن است و به محض نهایی شدن وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

پایتخت حداقل به پنج هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که به گفته معاون حمل و نقل ترافیک چهار هزار دستگاه اتوبوس از داخل تأمین خواهند شد و هزار دستگاه اتوبوس نیز از خارج از کشور خریداری خواهد شد اما باید به این موضوع توجه داشت که اتوبوس‌های خریداری شده باید حداقل بتوانند ۵ سال کار کنند و استانداردهای آلایندگی را نیز کسب کند حال باید منتظر ماند و دید تا چه زمان ناوگان اتوبوسرانی تهران تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/



پست های مرتبط