مراقب بیماری های منتقله از آب و غذای آلوده باشید!

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم توجه به بهداشت مواد غذایی و بیماری های منتقله از آب و غذا در فصل گرم تاکید کرد و گفت: کم توجهی به بهداشت مواد غذایی می تواند آسیب های جدی به سلامتی فرد را به همراه داشته باشد.



به گزارش مجله خبری از مشهد، دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد: مواد غذایی از هر دسته و گروهی که باشند با توجه به ویژگی های فساد پذیری که دارند همیشه در معرض تهاجم عواملی همچون میکروارگانیسم ها، حشرات و جوندگان و مواردی مانند: رطوبت، حرارت، نور قرار دارند و در مراحل طولانی از تولید، تهیه و حمل و نقل نگهداری، طبخ و مصرف ممکن است در شرایط غیر بهداشتی قرار گرفته و آلوده شده و یا تغییر کیفیت داده و برای مصرف کننده خطرناک باشند.

وی با بیان اینکه عوامل این آلودگی، باکتری ها، توکسین ها، ویروس ها و انگل ها هستند، ابراز کرد: به طور کلی بیماری های منتقله از غذایی به دو دسته شامل عفونت ها و مسمومیت های منتقله از غذا تقسیم می شوند.

علائم بیماری های منتقله از آب و غذای آلوده

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اسهال، تهوع، استفراغ و دردهای شکمی از علایم بیماری های منتقله از آب و غذای الوده است، گفت: این نشانه ها به طور متوسط به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از عفونت ظاهر شده و برای یک تا دو روز ادامه می یابد.

وی بیان کرد: شستشوی دست ها، آب و یخ سالم، سالم سازی صحیح سبزیجات، عدم استفاده از آب های ناسالم و مصرف غذاهای کاملا پخته شده در اسرع وقت از جمله راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری های منتقله از آب و غذا است.

انتهای پیام/



پست های مرتبط