تداوم کارشکنی‌های عامدانه آمریکا علیه ورزش ایران/ کاراته و تیروکمان هم قربانی شدند!

در روزهای اخیر چند اعزام تیم‌های ورزشی ایران با مشکل مواجه شده است.



به گزارش خبرنگار ورزشی مجله خبری؛ در حدود 10 روز اخیر چند اعزام تیم های ورزشی ایران با ندادن و یا تاخیر در صدور ویزا از طرف کشور میزبان مسابقات مواجه شده است. رفتاری که هرچند به دلیل مسبوق به سابقه بودن برای خانواده ورزش تازگی نداشت اما باز نشان داد لجبازی سیاسی کشور آمریکا با ورزشکارانی ایرانی همچنان ادامه دارد.

تنیس

مشکات الزهرا صفی، دختر تنیس باز ایران به دلیل صادر نشدن ویزای انگلیس حضور در مسابقات ویمبلدون جوانان را از دست داد. مشکات ابتدا در جدول مقدماتی حضور داشت و با وجود اینکه فدراسیون جهانی اعلام کرد به جدول اصلی راه یافته اما انگلیس ویزای این ورزشکار را صادر نکرد و صفی حضور در این رویداد معتبر را از دست داد.

بیلیارد

امیر سرخوش اسفندماه سال گذشته با حضور در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان و صعود به فینال این رقابت‌ها سهمیه حضور در بازی‌های جهانی آمریکا (ورلد گیمز) را به دست آورد. در همین راستا فدراسیون بولینگ و بیلیارد طی ماه‌های گذشته اقدام لازم برای صدور ویزای این ملی پوش را انجام داد اما در نهایت این اقدامات به نتیجه نرسید و نماینده کشورمان از حضور در این بازی ها جا ماند.

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان کشورمان به دلیل تاخیر در صدور ویزا و نبودن پرواز مناسب به کاپ آسیا اعزام نشد. این تیم قرار بود 14 تیرماه به کاپ آسیا اعزام شود که متاسفانه تاخیر در صدور ویزا باعث شد این تیم نتواند با توجه به این مهم که پرواز مستقیم به سنگاپور نبود و پرواز مناسب دیگری که تیم را به موقع به سنگاپور برساند هم وجود نداشت از حضور در مسابقات بازماندند. ویزای شادی عبدالوند بازیکن مطرح تیم ملی بسکتبال کشورمان هم برای حضور در مسابقات صادر نشده بود.

کاراته

تیم ملی کاراته کشورمان نیز همین چند روز گذشته به خاطر عدم صدور ویزا بازی‌های جهانی آمریکا را از دست داد. در حالی که قرار بود سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب، بهمن عسگری، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی 5 ورزشکار دعوت شده به این مسابقات از 17 تیرماه روی تاتامی بروند، کارشکنی آمریکایی‌ها باعث عدم حضور تیم ملی در این بازی‌ها شد.

اعضای تیم ملی کاراته برای پیگیری ویزا 2 خرداد به سفارت آمریکا در ارمنستان مراجعه کردند اما با گذشت 40 روز و تنها 2 روز مانده به مسابقات خبری از ویزا نشد و فدراسیون جهانی نام ورزشکاران ایرانی را از لیست مسابقات حذف کرد و به این ترتیب حضور کاراته‌کاها در این رقابت‌ها منتفی شد.

تیروکمان

در حالی که رقابت‌های تیراندازی با کمان «ورلد گیمز» از روز جمعه در آمریکا آغاز خواهد شد به دلیل عدم صدور روادید از سوی آمریکایی‌ها ملی‌پوشان ایران از حضور در مسابقات بازماندند. فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان برای حضور در این رقابت‌ها دو سهمیه غیرقابل جایگزین را به ایران داده بود و با دعوت فدراسیون جهانی قرار بود گیسا بایبوردی و رمضان بیابانی در این بازی‌ها شرکت کنند که تمامی اقدامات برای گرفتن ویزا از سوی فدراسیون انجام شده بود و کمانداران ایرانی ضمن حضور در سفارت آمریکا در ارمنستان، منتظر صدور ویزا بودند که به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها ویزا صادر نشد و عملا دیگر فرصتی هم برای حضور نمایندگان ایران در این بازی‌ها وجود ندارد.

سخن پایانی

مسابقات مختلف و به ویژه بازی‌های جهانی غیرالمپیکی در حالی به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود که هیچ یک از ورزشکاران ایرانی علیرغم دریافت سهمیه به دلیل کارشکنی آمریکا در صدور ویزا شانس شرکت در این رقابت ها را از دست دادند.

پیش‌تر سفر تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز به آمریکا به دلیل عدم صدور ویزا توسط همین کشور لغو شده بود. نکته جالب این ماجرا اینجا بود که کشتی آزاد ایران به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا تصمیم سفر به این کشور را داشت.

انتهای پیام//



پست های مرتبط