رایکوف در سطح ملی بی‌نظیر بود/ قراردادهای میلیاردی؟ برای هزار تومان پیراهن‌شان را تغییر می‌دهند

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شرایط این تیم و وضعیت تیم ملی فوتبال صحبت کرد.



مهدی حاج محمد، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی مجله خبری درباره استقلال فصل آینده اظهار داشت: مگر می‌شود تیمی که باخت ندارد و قهرمان می‌شود نقطه ضعفی داشته باشد؟ اعضای تیم به نحو احسن کار خود را انجام دادند و قهرمان لیگ برتر شدند. جدایی مجیدی؟ مسائلی وجود دارد که نمی توان در آن دخالت کرد. به نظر من مجیدی کوتاهی کرد که رفت. به هر حال همه استقلالی‌ها دوست داشتند مجیدی بماند و به کار خود ادامه دهد. برای او در تیم جدیدش آرزوی موفقیت می‌کنم.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره سطح لیگ سال گذشته گفت: هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت و به همین دلیل می‌توان گفت سطح فوتبال ایران بالا رفته است. تیمی که در این سطح قهرمان می‌شود کاری بسیار سخت انجام داده. همه تیم‌ها در یک سطح هستند. دقت کنید که تیم ملی ما هم پیشرفت کرده و در بازی مقابل پرتغال در جام جهانی اگر آن موقعیت را گل می‌کرد صعود می‌کردیم. این یعنی فوتبال‌مان رشد داشته است. در جام جهانی دوران ما بخاطر دارم حشمت مهاجرانی می‌گفت از فلان تیم 5 گل هم بخوریم بد نیست اما حالا مقابل آرژانتین شانس امتیاز گیری هم داشتیم. این یعنی به طور کلی هم پیشرفت داشته‌ایم.

وی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی هم افزود: دراگان اسکوچیچ در موقعیتی سخت هدایت تیم را برعهده گرفت. در حدی نیستم که بگویم او بماند یا برود. این مسائل را باید رئیس فدراسیون فوتبال مشخص کند و عدم تصمیم‌گیری در این زمینه یک ضعف است.

حاج محمد درباره حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران عنوان کرد: در دورانی که خود ما فوتبال بازی می‌کردیم، مربیان داخلی سطح پایینی در ایران بودند. من با رایکوف و نتو کار کرده‌ام و متوجه تفاوت سطح مربیان شدم. با این دو نفر فهمیدم کار فوتبال ما تا 70 درصد به مربیان ربط دارد. در بازی‌های آسیایی رایکوف تیم ما را قهرمان کرد نه بازیکنان. با راجرز هم کار کرده‌ام اما به طور جدی اعتقاد دارم رایکوف بی‌نظیر بود.

وی درباره بدهی به مربیان خارجی گفت: روزی محمد دادکان گفت یا یک سال فوتبال را تعطیل کنیم یا رسما بگوییم برای یک سال پول نمی‌دهیم و برای‌مان رایگان کار کنید. مشکل از جانب ما است و خودمان اوضاع را خراب می‌‌کنیم. بخاطر دارم زمانی که سال 1348 قرارداد بستم مبلغش 8 هزار تومان بود. یک تیم دیگر به من 15 هزار تومان می‌داد و به سفرهای خارجی هم جزو قرارداد بود اما من در استقلال ماندم. حالا اما برای هزار تومان بیشتر تیم‌شان را تغییر می‌دهند. اصلا عشقی به پیراهن‌شان ندارند و فقط قراردادهای میلیاردی را می‌بینند. نمی‌دانم... شاید هم من اشتباه می‌کنم.

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام//



پست های مرتبط