آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا 28 دی 1400

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داد و مجموع قربانیان استان به 1046 نفر رسید.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 76 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 12 نفر مبتلای قطعی و 3 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 86 هزار و 411 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از 299 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR حدود 9 درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد بود.

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: با ورورد ویروس امیکرون به استان ( گچساران و احتمالا بویراحمد ) از هم استانی های عزیز استدعا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت نمایید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: توصیه همیشگی ما این است که تزریق واکسن، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و برقراری تهویه مناسب را جدّی بگیرند، از شرکت در تمامی مراسمات و دورهمی ها جدا خودداری نمایید و از رفت و آمد در مراکز پرخطر مانند موسسات پزشکی و بیمارستانها مگر بر حسب ضرورت بپرهیزید.

وی در پایان گفت:چنانچه نشانه های بیماری کرونا را داشتید حتما برای تشخیص و درمان بیماری با مرکز بهداشتی درمانی محل خود تماس و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید .در صورت مثبت بودن تست ،باید جداسازی از خانواده و اجتماع انجام شود و روزانه با پزشک مرکز بهداشتی درمانی خود ارتباط تلفنی داشته باشید .

انتهای پیام


پست های مرتبط