بازگشت امدادگران حادثه‌ علم‌کوه پس از یک هفته

نجاتگرانی که برای امدادرسانی به ارتفاعات 4600 متری علم کوه اعزام شده بودند پس از یک هفته، امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰، به آغوش خانواده بازگشتند.



به گزارش مجله خبری؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد ونجات گفت: تیم امدادگران گرفتار شده در علم کوه که برای نجات دو کوهنورد عازم ارتفاع 4600 متری شده بودند، صبح امروز توسط بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص حادثه برای کوهنوردان در علم کوه اعلام کرد: با توجه به اعلام حادثه برای دو کوهنورد در علم کوه، یک تیم کوهنوردی متشکل از امدادگران هلال احمر و کوهنوردان فدراسیون کوهنوردی به ارتفاع 4600 متری علم کوه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه به علت شرایط سخت جوی هر دو کوهنورد جان خود را از دست دادند و به علت شرایط نامساعد جوی امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات نیز در هفته گذشته ممکن نبود.

رئیس سازمان امداد ونجات خاطرنشان کرد: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر امروز موفق شد تا امدادگران اعزامی را نجات داده اما شرایط برای انتقال پیکرهای کوهنوردان فراهم نبود که پس از پایدار شدن شرایط جوی، پیکر این عزیزان نیز منتقل خواهد شد.

به گفته ولی‌پور، با حضور مسئولین سازمان امدادونجات، فدراسیون کوهنوردی و سرپرست فنی عملیات، اعضای تیم اعزامی به علم کوه که در شرایط سخت بر روی گرده المان ها عملیات انجام دادند به آغوش خانواده بازگشته و مورد استقبال خانواده دو کوهنورد جان باخته در این حادثه قرار گرفتند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین برای انتقال پیکرها مجله خبریمه ریزی شد تا نسبت به تشریح محل قرارگیری پیکرها و سناریوهای دسترسی و انتقال آنها در ایمن ترین مکان ممکن اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/


پست های مرتبط