وسایل نقلیه عامل 60 درصد آلودگی شهر هاست

مخبر گفت: 60 درصد آلودگی ها مربوط به وسایل نقلیه است که قابل حل است.



به گزارش خبرنگار محیط زیست مجله خبری؛ محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری در مراسم روز ملی هوای پاک اظهار کرد: محیط زیست یک بخش نیست، محیط زیست اساس حیات است و بی توجهی به آن ظلم آنی و ظلم به آینده است.

وی افزود: ما مصمم هستیم در این رستا گام مطلوبی برداشته شود اما زمان بر بوده و نیازمند همت عمومی است‌ آحاد مرذم به جد باید همکاری کنند.

مخبر با اشاره به اینکه در دولت قصد داریم برای هوای پاک گام های بلندی برداریم اما زمان بر است و همت عمومی می خواهد، تصریح کرد: یکی از کارهایی که خیلی وقته برجای مانده قانون دفاع از محیط بانان است، بحث محیط بانان حتما در دولت و مجلس دنبال خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: 60 درصد آلودگی ها مربوط به وسایل نقلیه است که قابل حل است.

مخبر ادامه داد: سندهای بسیار مطلوبی در همه ابعاد انرژی مثل نفت و برق امضا خواهد شد که در مسائل صادرات و تجارت منبع تحول درستی خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به یکی از راهبردهای جدی دولت سیزدهم عنوان کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدا کار، روی بحث دیپلماسی و مناسبات بین ایران و همسایگانش متمرکز شد. اولویت اول ارتباطات و ارتقا ارتباطات بین همسایگان است چرا که ما ۱۵ همسایه داریم و این امر امتیاز بزرگی است.

وی بیان کرد: ما با همه این کشور ها ارتباط مطلوب داریم. البته در سطح بین الملل از دولت سیزدهم استقبال خوبی شده و امیدواریم شاهد شکوفایی باشیم که همه این ها بر زندگی مردم موثر است.

مخبر با اشاره به اینکه اگر فکر کنیم دولت یا مجلس یا یک دستگاه حاکمیتی میتواند به تنهایی آلودگی هوا را حل کرد اشتباه می‌کنیم، گفت: یک پایه اصلی مردم هستند. آنها در این زمینه دو نقش دارند یک عملکرد خودشان و دیگری به عنوان ناظر بر دستگاه های حاکمیتی. ما نیز نمی‌توانیم وجب به وجب را محافظت کنیم اما این امر به دست مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمیتوان روی کار محیط بان ها ارزشی گذاشت، تشریح کرد: در جنگ محدوده رزمندگان مشخص بود اما محیط بانی بسیار گسترده تر است.

مخبر ادامه داد: الودگی هوای تهران اسیب های متعددی را ایجاد می‌کند بنابراین وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه است که به میدان بیایند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه قانون دفاع از محیط بان ها کافی نیست، عنوان کرد: اینکه فردی تخلف کند و محیط بانی که جان خود را گذاشته است باید اعدام شود، درست نیست، همکاران وی چطور از او دفاع کنند؟ قانون محیط بان در دولت دفاع خواهد شد نه مصداقی بلکه به صورت کلی.

وی در پایان با تقدیر از رییس سازمان حفاطت از مخیط زیست تصریح کرد: سلاجه نیروی با انگیزه ای است و دفاعیات لازم را در دولت انجام میدهد و پشتیبانی از ایشان پشتیبانی از مردم است.

انتهای پیام/


پست های مرتبط