نظام مهندسی کشاورزی باید در کنار این بخش باشد و در تولید مهندسی نقش ایفا کند

نظام مهندسی کشاورزی باید در کنار این بخش باشد و در تولید مهندسی نقش ایفا کندرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نظام مهندسی کشاورزی بایستی در کنار این بخش قرار گیرد و در تولید مهندسی محصول نقش آفرین باشد.


به گزارش مجله خبری از قزوین؛ نشست مشترک همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان عصر یکشنبه با حضور علی محمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، حریری مقدم رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و کارشناسان در سالن باغستان برگزار شد.

محمد حسین عطایی در این نشست گفت: ادعا می کنیم قزوین آغاز گر کشاوززی مدرن است ولی روند تغییرات یک مدیریت خاص داشته که شاخص آن مطالعات عمیق کشاورزی و خاک شناسی است که در این راستا تعدادی از کارشناسان خبره جمع شدند و ۳۰ سال بهره برداری را تحلیل کردند و یک گزارش بی بدیل را تهیه کرده اند و روند کار ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: ‌مقام رهبری توسعه ویژه کردند و ستاد احیای دشت قزوین و دفتر مشترک آب و کشاورزی ایجاد شد و از سال ۹۴ حساسیت هایی ایجاد شد که اقدامات ویژه صورت گیرد که هنوز آیبن نامه و قانون ندارد.

عطایی تصریح کرد: استان قزوین در ۱۶ محصول در رده های اول تا ششم قرار دارد و با وجود ۸۵ هزارهکتار باغ و ۴۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی تولید ۴ میلیون تن محصول کشاورزی بیانگر جایگاه استان در امنیت غذایی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: کشاورزی ویژگی خاص خود را دارد و خیلی در چارچوب توسعه پایدار حرکت نکردیم اما همچنان امنیت غذایی کشور را تامین می کنیم اما رقابت صنعت و کشاورزی قابل مقایسه نیست و نگاه به کشاورزی حقیرانه است و شش درصد سرمایه گذاری در کشاورزی داریم و تعداد شرکت های دانش بنیان هم کم است که یک چالش محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم آب و خاک را نجات دهیم مجبوریم به کشاورزی توجه کنیم لذا توصیه می کنیم اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی بایستی حتما در کمیسیونهای تخصصی شرکت کند و بدون حق رای بعنوان یک مشاور رایگان به تصمیم گیران کمک کنند که این موضوع می تواند به صورت لایحه داده شود..

عطایی تصریح کرد: تولید کشاورزی چرا ناظر مقیم ندارد در حالی که تولید ساختمان ۹ ناظر دارد و این نقیصه باید برطرف شود زیرا اگر کشاورزی ناظر داشته باشد به بهره وری می رسیم.

وی اضافه کرد: باید مراقبت کنیم نظام کنار بخش کشاورزی قرار گیرد.در حالی که امروز فاصله داریم و رفع این مانع نیازمند قانون است.

انتهای پیام



پست های مرتبط