مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: گسترش اندیشه و تفکر مهدویت در لایه‌های مختلف جامعه راهکار مقابله با فرهنگ غرب‌گرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.



به گزارش مجله خبری از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست هماهنگی بنیاد مهدویت استان مرکزی برای برگزاری آیین نیمه شعبان در این استان، افزود: مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نسبت به گسترش این فرهنگ مقدس مجله خبریمه‌های کاربردی تدوین کنند.

وی ادامه داد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی تحول در مباحث معرفت دینی از جمله موضوع مهدویت است و باید از این فرصت در جهت گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه استفاده شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: در روزگاری که نظام سلطه و زورگویان در کشورهای مختلف دنیا با نام جامعه جهانی، دنیا را با برخورداری از حق ویژه اداره می‌کنند، فرهنگ مهدویت به یاری بشریت آمده و تمام آزادگان در زیر پرچم حق با کافران و ظالمان مبارزه و عدل الهی را بر جهان حاکم می‌نمایند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: دغدغه فعالیت‌های مهدوی باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی از قبیل دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایجاد و تقویت شود.

وی اضافه کرد: تولید محتوا با مضامین انتظار و ارائه آنها به جامعه در اعیاد شعبانیه و به ویژه نیمه شعبان از ضروریات است که مسئولان امر و هیات‌های مذهبی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.




پست های مرتبط