استان مرکزی سکاندار دبیرخانه شبکه ملی سمن های فرهنگی کشور شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: سکانداری دبیرخانه شبکه ملی سمن های فرهنگی کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان به استان مرکزی واگذار شد.



به گزارش مجله خبری از اراک، عابد حقدادی در گفتگو با مجله خبری افزود: نشستی با معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جواتان در خصوص مصوبات سفر مقام عالی وزارت به استان مرکزی برگزار شد و ایجاد شبکه ملی سمن های فرهنگی کشور هدفگذاری شد و سکان دبیرخانه این شبکه به استان مرکزی سپرده شد.

وی تاکید کرد: در این راستا، نشست های متعددی با اعضای مجمع سمن های جوانان استان برگزار شد و ساز و کارهای اجرایی این طرح از سوی حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان شامل چگونگی تهیه اساسنامه، چگونگی تشکیل و چارت سازمانی شبکه ، تولید محتوا و نحوه حوزه های فعالیتی در شبکه در بخشهای مختلف و همچنین چگونگی بررسی اولویت های حوزه جوانان در کشور با توجه به اقلیم های متعدد و وجود تفاوت های فرهنگی در سراسر کشور،مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: پیشنهادات اجرایی و عملیاتی حوزه جوانان استان به معاونت متبوع ارائه شد و این طرح مورد استقبال و حمایت ویژه وی قرار گرفت و مقرر شد مجله خبریمه ریزی مناسب در راستای عملیاتی شدن این شبکه صورت گیرد.

حقدادی اظهار داشت: همچنین نشستی با سمن های فرهنگی سراسر کشور در استان برگزار شود و موضوعات محتوایی احصا شود و نحوه انجام فعالیت ها نیز تعیین تکلیف شود و اردوهای توانمندسازی برای سمن ها در راستای فعالیت در حوزه های فرهنگی در استان تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با کلید خوردن این طرح و با حمایت معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، مقام عالی وزارت و حلقه مدیریت ارشد استان ، شاهد یک رویداد عظیم و بسیار بزرگی در حوزه فرهنگی حوزه جوانان در کشور خواهیم بود و امید است با تعامل و هم افزایی سمن هاو فعالان حوزه فرهنگی، گام های موثری در این راستا برداشته شود و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در خصوص کاهش دغدغه و نگرانی حوزه جوانان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی یادآور شد: این استان مهد مفاخر بزرگان ، علما و ادبای کشور در طول تاریخ است و به طور حتم می تواند نقش خود را در ساماندهی این اقدام بزرگ فرهنگی، با تعامل و همکاری و همچنین با بهره گیری از ظرفیت جوانان، به درستی ایفا کند.


پست های مرتبط