استاندار : استان مرکزی در زمینه استفاده از پساب وضعیت مناسبی ندارد

استاندار مرکزی گفت: درخواست صدور مجوز استفاده از پساب جنوب تهران در زرندیه با هدف تامین آب به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است.



به گزارش مجله خبری از اراک ، فرزاد مخلص الائمه در جریان افتتاح پروژه‌های شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط، به سرعت مقدمات لازم برای اجرای عملیات انتقال و بهره‌مندی از پساب جنوب تهران در شهرستان زرندیه فراهم شود چرا که این امر در توسعه صنعتی و کشاورزی این شهرستان نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان‌های ساوه و زرندیه، ظرفیت صنعتی این ۲ شهرستان و همجواری با پایتخت، تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه صنعت به ویژه آب موردنیاز در این بخش امری حیاتی بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تامین آب، امنیت و انرژی شبکه‌ای بهم پیوسته و منسجم دارد که به منظور تحقق توسعه پایدار باید از سوی مسئولان نگاه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

مخلص الائمه گفت: در خصوص بازچرخانی پساب داخل استان و همچنین خارج از استان همچون پساب جنوب تهران طرح مفصلی در نظر گرفته شده که در همین راستا شورای عالی آب تشکیل و مسائل مربوط به این حوزه در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه استفاده از پساب وضعیت مناسبی ندارد در حالی که این حوزه سرمایه‌ ویژه‌ای در بخش صنعت به شمار می‌رود که تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مربوط همچون آب و فاضلاب، شهرداری، آب منطقه‌ای، شرکت شهرکهای صنعتی نیاز به تقویت دارد.

استاندار مرکزی پروژه انتقال آب سد کوچری به ساوه را مهمترین پروژه توسعه استان عنوان کرد و گفت: پیمانکار جدید پروژه مشخص شده و با خریداری لوله‌ها و اختصاص سرمایه‌ای مناسب عملیات اجرایی به سرعت در حال انجام است تا مشکل آب این شهرستان برطرف شود.



پست های مرتبط