چهار رقمی شدن آمار بستری شدگان کرونایی در مازندران

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران پس از حدود پنج ماه بار دیگر چهار رقمی شد و سرعت روند شیوع اومیکرون در این استان با بستری شدن بیش از ۱۰ بیمار در هر ساعت از شبانه‌روز شتاب بیشتری گرفت.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از مازندران ، روند افزایشی آمارهای کرونایی در مازندران که از ابتدای بهمن با گسترش شیوع سویه اومیکرون آغاز شده بود در بیستمین روز بهمن به مرز چهار رقمی شدن رسید و پس از ۱۵۳ روز یک بار دیگر تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران از یک‌هزار نفر بیشتر شد.

آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مربوط به ظهر روز چهارشنبه ۲۰ بهمن است که طبق این آمار تعداد مجموع بستری‌شدگان به ۹۹۷ نفر رسید. اما این تعداد تا صبح امروز از مرز یک‌هزار نفر نیز گذشت و تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی مازندران یک بار دیگر چهار رقمی شد.

تعداد بستری‌شدگان جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی مازندران طی هر ۲۴ ساعت در روزهای اخیر به بیش از ۲۴۰ نفر رسیده که میانگین بستری شدن دست‌کم ۱۰ نفر در هر ساعت را نشان می‌دهد. آماری که البته رو به افزایش است و با روند موجود باید منتظر بیشتر شدن آن نیز باشیم.

تعداد قربانیان کرونا در مازندران نیز به مرور در حال افزایش است. در حالی که مجموع قربانیان کرونایی مازندران در ماه‌های دی و آذر به ترتیب ۴۴ و ۴۳ نفر بود، از یکم تا ظهر ۲۰ بهمن این تعداد به ۷۵ نفر رسیده است و با این روند تا پایان ماه بار دیگر سه رقمی خواهد شد.

روز گذشته رشد قابل توجهی نیز در تعداد بیماران بدحال کرونایی استان ثبت شد. در حالی که تعداد بیماران تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران طی ۱۰ روز از دهم تا ۱۹ بهمن از ۱۰۱ نفر به ۱۵۱ نفر رسید، طی یک شبانه روز این تعداد با رشد ۴۱ نفری به ۱۹۲ نفر افزایش یافت.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کشور در حال حاضر ۱۴ شهرستان نکا، رامسر، آمل، جویبار، سوادکوه، گلوگاه، بهشهر، محمود آباد، نوشهر، فریدونکنار، چالوس، کلاردشت، عباس‌آباد و تنکابن در وضعیت قرمز و پنج شهرستان بابل، بابلسر، ساری، قائمشهر و نور نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. سوادکوه شمالی، سیمرغ و میاندرود نیز زرد هستند.

طبق آمارهای رسمی از مجموع ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۳۱ نفر واجد شریط تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان، تاکنون کمتر از یک میلیون نفر نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کردند که به اعتقاد کارشناسان میزان مناسبی برای مقابله جامعه با اومیکرون نیست.

انتهای پیام


پست های مرتبط