ربانی زاده:اقدام دولت سیزدهم در اصلاح هدفمندی یارانه‌ها منجر به پویایی اقتصاد می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ی فارس گفت:اقدام دولت سیزدهم در اصلاح هدفمندی یارانه‌ها منجر به پویایی اقتصاد می‌شود.



به گزارش مجله خبری از فارس، محسن ربانی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور گفت: بر اساس نظر ریاست جمهوری و هیئت دولت، مردمی کردن یارانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه پیش از این با وجود ارز ترجیحی و پرداخت اختلاف آن با ارز نیمایی توسط دولت مشکلات بسیاری ایجاد می‌شد، افزود: رفع این اختلاف عاملی برای این بود تا معیشت مردم گرفتار گرانی نشود؛ چرا که با وجود ارز ترجیحی از میزان مبلغ هزینه‌کرد ۵۰ درصد نشتی وجود داشت.
او اضافه کرد: با اجرای این طرح این مبلغ مستقیم به مردم داده شده و در نهایت مردم از این طرح منتفع خواهند شد.
سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استاندار فارس، گفت: این عارضه در دولت سیزدهم شناسایی و تصمیم بر آن شد تا قیمت ۷ قلم کالا شامل آرد، برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، شیر و نهاده‌های دامی آزاد شود.
وی با اشاره به اینکه اقتصاددانان بر این تصمیم اقتصادی صحه گذاشته‌اند، گفت: اصل تصمیم کاری درست و بزرگ است و نیاز به جسارتی داشت که دولت سیزدهم آن را به جان خرید تا کار بر زمین مانده دولت‌های قبل را تمام کند، در این راستا شیوه انجام کار مهم است که با یک همکاری همه‌جانبه و تلاش همگانی به سرانجام خواهد رسید‌ و شیرینی این تصمیم کام همگان را شیرین خواهد کرد.
ربانی‌زاده افزود: بر این اساس دو ماه یارانه به صورت نقدی به ۹۰ درصد جمعیت کشور پرداخت خواهد شد و پس از آن، با مهیا شدن زیرساخت‌ها کالابرگ در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.
انتهای پیام


پست های مرتبط