برای اعتراض به داوری 500 یورو پرداخت کردم اما فایده‌ای نداشت/ امیدوارم در مسابقات آتی عملکرد خوبی داشته باشم

عضو تیم ملی کاراته گفت: مشکلات داوری همه جای دنیا وجود دارد و برای اعتراض به داوری 500 یورو هم پرداخت کردم اما فایده‌ای نداشت.



علی اصغر آسیابری، عضو تیم ملی کاراته ایران، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی مجله خبری با بیان اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات پیش رو به خوبی برگزار شد، اظهار کرد: سطح کیفی رقابتهای انتخابی هم به دلیل حضور اکثر کاراته کاها و هم به دلیل اینکه پیش از برگزاری این مسابقات اردوهای تیم ملی برقرار بود، مناسب بود. تمام کاراته کاها شرایط یکسان و خوبی داشتند البته فکر می کنم برای نخستین بار بود که ابتدا اردوها برگزار شد و سپس انتخابی ها انجام شد. در گذشته چنین چیزی نداشتیم و همین امر باعث شد بچه ها با آمادگی جسمی و روحی خوبی وارد انتخابی شوند.

وی با یادآوری اینکه آرامش اهمیت زیادی در نتیجه گیری دارد، گفت: از عملکرد خودم با وجود یک باختی که داشتم راضی هستم و امیدوارم بتوانیم تا زمان اعزام نیز اردوهای خوبی در جهت آماده سازی خود طی کنیم تا بتوانیم با دست پر در مسابقات حاضر شویم. احساس می کنم نسبت به سایر دوستانم با ذهنیت بهتر و آرامش بیشتری در انتخابی حاضر شدم و همین امر هم باعث شد بتوانم نتیجه مناسب تری کسب کنم. همه چیز بستگی به آرامش خود کاراته کاها دارد.

دارنده مدال برنز جهان با اشاره به حواشی پیش آمده در بخش داوری مسابقات توضیح داد: همه جای دنیا داوری‌ها مشکل دارد و مهم این است که خود ما مبارزه خوبی داشته باشیم و مهمتر از هر چیز آرامش خودمان را حفظ کنیم. مبارزه من با رافائل را همه به خاطر دارند که چه عملکردی داشتیم و رافائل چه نتیجه ای به دست آورد، همه شاهد ناداوری بودند اما مگر در نتیجه تاثیری داشت؟ در انتخابی اخیر هم بیشتر تایم مسابقات دریگر ویدیو چک شد و داوری ها هم مثل همه جای دنیا خالی از ضعف نبود. ما در 8 بازی می توانستیم 16 کارت بکشیم و به نظرم نتیجه دست خود کاراته کاها بود.

آسیابری در این زمینه ادامه داد: در یکسری از مسابقات که به داوری اعتراض داشتیم مبلغ 500 یورو برای بررسی پرداخت کردم و حتی پذیرفتند که داور اشتباه کرده اما چون نمی توانستند تغییری در نتیجه ایجاد کنند مبلغ را برگرداندند.

عضو تیم ملی کاراته در خصوص میزان آمادگی خود برای شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی گفت: پیش زمینه‌ای از این مسابقات دارم، دوره قبل هم حضور داشتم اما به دلیل اینکه دو روز قبل از بازی از ناحیه پشت پا آسیب دیدیم آن نتیجه دلخواهم را نتوانستیم به دست بیاورم. حالا شرایط کمی متفاوت است. امیدوارم بتوانیم نتایج درخوری را کسب کنیم.

وی در مورد تعویق مرتب مسابقات کاراته و عدم اعزام تیم به برخی از رویدادها بیان کرد: لغو و یا تعویق رویدادها قطعا اتفاق خوشایندی نیست اما چه کنیم؟ قطعا این اتفاق تلخ است و روی انگیزه همه تاثیرات منفی دارد. نتایج ضعیف ما در مسابقات قهرمانی آسیا هم به دلیل عدم حضورمان در مسابقات قهرمانی جهان بود. چون همه ما خودمان را آماده جهانی کرده بودیم وقتی اعزام نشدیم با دلسردی به مسابقات آسیایی رفتیم. خیلی ناراحت کننده بود زمانی که می دیدیم کشورهایی در نبود ما به مدال طلا می‌رسند که واقعا سطح پایین تری از ما دارند. امیدوارم این اتفاقات دیگر تکرار نشود و مسابقات همه به صورت منظم برگزار شود.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی

انتهای پیام//



پست های مرتبط