با راه اندازی کارخانه آلومینیوم لامرد تولید کشور دراین بخش افزایش 70 درصدی دارد

نماینده وزارت دفاع کشور در لامرد با اشاره به اهمیت راه اندازی کارخانه صنایع آلومینیوم جنوب در لامرد گفت: 70 درصد تولید آلومینیوم کشور با راه اندازی کارخانه آلومینیوم لامرد افزایش خواهد یافت.



محمد نجار در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری از شهرستان لامرد؛ با توصیف موقعیت جغرافیایی این شهرستان اظهارداشت: لامرد محل اتصال سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان است؛ همچنین به دریا نیز نزدیک است که میتواند صادرات محور باشد و ایجاد اشتغال کند.
وی از افزایش تولید آلومینیوم تا سقف یک میلیون تن در لامرد خبر داد و افزود: فاز دوم آلومینیوم جنوب، نیروگاه برق، آب و راه (ایجاد آزادراه لامرد_پارسیان و انتقال آب خلیج فارس به لامرد فارس) از جمله مجله خبریمه هایی است که در آینده به صورت جدی بررسی خواهد شد.
رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: فاز دوم آلومینیوم جنوب با مشارکت 51 درصد «ساتا» (مرکز بازنشستگان نیروهای مسلح) و 49 درصد وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است که در صورت ایجاد راه مناسب، فاصله 20 دقیقه ای تا دریا دارد.
نجار در پایان عنوان کرد: مجله خبریمه های کاری تولید آلومینیوم پارسیان در یک میلیون و 200 هزار تن انجام میشود که مواد اولیه در این کارخانه است و در فاز دوم 300 هزار تن اضافه می‌شود.
انتهای پیام

پست های مرتبط