ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی شمش آلومینیوم در لامردمحقق شد

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری یک میلیارد و دویست میلیون دلاری به عنوان بزرگ ترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور در شهرستان لامرد امروز با حضور دکتر فاطمی امین وزیر صمت، مقامات عالی رتبه وزارت خانه های نیرو و دفاع، دکتر موسوی و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با شروع به کار آخرین سلول ذوب آلومینیوم، خط تولید آن به ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم به صورت سالانه رسیده است.



به گزارش خبرنگار مجله خبری از شهرستان لامرد؛ مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)، با هدف تامین نیاز بازارهای داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی و با تاکید بر استفاده بهینه از منابع عظیم انرژی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
عملیات اجرایی فاز نخست این مجموعه صنعتی به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال از دی ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و پس از طی حدود ۴/۵ سال با اتمام مراحل احداث واحدهای اصلی، فرایندی و پشتیبانی، با تولید نخستین شمش آلومینیوم، کارخانه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شد.
بالاترین سطح از استانداردهای زیست محیطی
۵۱ درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری غدیر و ۴۹ درصد آن متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه آلومینیوم جنوب، تکنولوژی ۴۳۰ کیلو آمپر بوده، که یکی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت آلومینیوم با بازده بالای ۹۴ درصد است.
در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، تکنولوژی به کار گرفته شده در خطوط تولیدی، بالاترین سطح از استانداردهای زیست محیطی را پشتیبانی می‌کند و مجتمع به تجهیزات دارای تکنولوژی بالا به منظور تضمین بالاترین سطح حفاظت از محیط زیست و کنترل آلایندگی ها مجهز است.
تولید محصولاتی با خلوص استانداردهای جهانی
با توجه به پردازش های فوق العاده پیشرفته و استانداردهای مورد استفاده محصولات این کارخانه با خلوص استانداردهای جهانی تولید شده و بدین ترتیب انتظار مشتریان را برآورده می نماید.
بیلت آلومینیوم خالص و آلیاژ آلومینیوم، شمش های ۲۲/۵ و ۵۰۰ کیلوگرمی آلومینیوم خالص و یا آلیاژی و اسلب است.
خط تولید آلومینیوم شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)، دارای ۲۵۸ عدد سلول احیا است.
تکنولوژی سلول‌های احیا NEUI430 است؛ همچنین جریان مستقیم قطع تولید ۴۳۰ کیلو آمپر بوده و عمر سلول های احیا حداقل ۲۸۰۰ روز است؛ ظرفیت سالانه خط تولید شرکت سالکو در فاز نخست ۳۰۰ هزار تن است.
طرح جامعه توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

در طرح جامعه توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، افزایش ظرفیت تولید با هدف دستیابی به یک میلیون تن تولید در سال پیش بینی شده است.
احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، زمینه مناسب جهت سرمایه گذاری در کارخانه کارخانجات بالادستی صنعت آلومینیوم، از جمله تولید پودر آلومینا و کک کلسینه را فراهم کرده است.
انتهای پیام

پست های مرتبط