نقش تعیین کننده فضای مجازی و سایبری در تغییر رویکرد دولت‌ها

نظر به اهمیت موضوع فضای مجازی در شرایط کنونی و آثار آن بر دولت ها و ملت ها جلسه ای با حضور سرکار خانم دکتر الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورا‌ی اسلامی و مشاورین ایشان در مرکز ملی فضای مجازی کشور و با حضور معاونت پارلمانی و سخنگوی این مرکز و کارشناسان آن‌مجموعه برگزار گردید.



به گزارش مجله خبری، خانم دکتر الهیان با ذکر جمله ای از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر در جایگاه کنونی نبودم دوست داشتم فرمانده فضای مجا ی کشور باشم از اهمیت موضوع و جایگاه خطیر مرکز و رسالتی که بر عهده دارد پرده برداشت. و ادامه داد به اقرار کارشناسان امر در شرایط فعلی دنیا فضای مجازی و سایبری نقش تعیین کننده ای در تغییر ذایقه ملت ها و رویکرد دولت ها و ایحاد تقابل و تعامل در ملل و تغییر فرهنگ ها یا حتی جابجایی دولت ها داشته و در آینده بیشتر خواهد داشت لذا نظر به اهمیت آن و جایگاهی که با حکم مستقیم رهبر فرزانه و هوشمندی و عاقبت اندیشی که ایشان داشته و شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی را ترتیب و تاسیس نهادند در مرکز حاضر شدیم تا آخرین تحولات رویکرد ها و تصمیمات آن مرکز را شنیده و برای کمک و همراهی و حل مشکلات آن پیش قدم شویم.

جناب آقای دکتر خوراکیان معاونت محترم مرکز ملی فضای مجازی ضمن تشکر از دغدغه مندی ایشان به ارایه گزارشی از روند تاسیسی و تغییرات و تصمیمات و کارهای انجام شده پرداخت. در ادامه ایشان به ذکر مشکلات آن مجموعه اعم از بی توجهی برخی دولت ها در گذشته به مصوبات مرکز و عدم انجام آنها و همچنین خلا قانونی برای امکان دادن طرح های جامع از سوی مرکز به مراجع متولی مثل مجلس جهت اعمال در قانون ابراز نگرانی نمود.

دکتر خوراکیان سیر تحولات فضای سایبری و مجازی را سریع تر از تصور و اثار دیگر معلولاتی مثل هوش مصنوعی را در حکمرانی فناوری اطلاعات بر دولت ها انکار ناپذیر دانست که می بایست کلیه ارکان نظام با اهتمام بیشتری به این مقوله فراگیر و در عین حال علمی پرداخته و همکاری نمایند.

مواردی از قبیل توجه به حقوق عامه مردم در قانونگذاری در این فضا، توجه به حقوق کودکان و انجام کارهای موثر برای استفاده مفید آنان از فضای مجازی وضعیت کسب و کارها و شغل های نو ظهور و فواید و عواید و مشکلات آنها و همچنین رویکردهای ایمن سازی این فضا در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

در انتها خانم دکتر الهیان ضمن تشکر از تلاش های مرکز، رصد دایم مجلس و نمایندگان مردم از این فضا و همچنین مرکز ملی را یک وظیفه بدیهی و همکاری مجلس در راستای حل مشکلات تقنینی مرکز ملی فضای مجازی کشور را قطعی دانست.

در کنار این نشست ملاقاتی هم با دکتر فیروز آبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفت .
انتهای پیام/


پست های مرتبط