معدوم شدن ۳۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سلماس

رییس مرکز بهداشت سلماس گفت: سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد که طی سال جاری از بازار و اصناف این شهرستان کشف و ضبط شده بود، با دستور قضایی معدوم شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از آذربایجان‌غربی، روشنک مرحمتی گفت: این مقدار مواد غذایی شامل فرآورده‌های لبنی، پروتئینی، تنقلات و انواع نوشیدنی بود که به علت تقلبی بودن، رعایت نکردن شرایط نگهداری، سپری شدن تاریخ مصرف و نداشتن مجوزهای بهداشتی امحا شد.

وی افزود: در ماه جاری نیز بیش از ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز در بازرسی از اصناف کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در ادامه روند فعالیت های نظارتی بازرسان این مرکز، ۱۵ واحد صنفی متخلف به جهت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند، افزود: هشت تیم گشت مشترک ستادی از ۴۷ واحد صنفی و کارشناسان محیطی نیز از ۱۸۵ واحدهای صنفی چهارگانه در این شهر بازدید کرده اند.

رییس مرکز بهداشت سلماس اضافه کرد: در زمینه نظارت بر عرضه مستقیم مواد غذایی و خوراکی سالم بازرسان این مرکز در سه روز گذشته ۱۰۰ مورد بازدید از اماکن انجام داده و از ۱۱ مورد از مواد تهیه شده در مراکز عرضه غذای آماده برای تایید سلامت نمونه برداری کردند.

مرحمتی با اشاره به صدور تاییدیه صلاحیت بهداشتی مختلف گفت: پروانه فعالیت ۱۵ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تمدید نشده است.

وی تاکید کرد: ۱۴۲ مورد پیگیری شکایات مردمی و ۱۰ مورد پیگیری اخطاریه‌های صادر شده بهداشتی در گذشته در دستور کار بازرسان این مرکز بوده و علاوه بر آن پیگیری‌های لازم درباره عدم برگزاری مناسبتهای جشن ومجلس ترحیم به توجه به وضعیت موجود شهر سلماس انجام شد وممانعت شد.

انتهای پیام


پست های مرتبط