مدیرکل جوانان و ورزش وان ترکیه: آماده توسعه همکاری با آذربایجان‌غربی هستیم

در سفر هیات جوانان و ورزش استان وان ترکیه به ارومیه که به منظور دیدار با مسئولین استان آذربایجان‌غربی و امضای پروتکل انجام گرفته، بر لزوم افزایش همکاری‌های طرفین تاکید شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از آذربایجان‌غربی، هیات سه نفره جوانان و ورزش استان وان ترکیه به منظور دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، مقامات استانی و شهری، بازدید از امکانان ورزشی ارومیه و امضای پروتکل همکاری امروز به ارومیه سفر کردند.

نِوزات اینانچ مدیرکل جوانان و ورزش استان وان ترکیه در جمع خبرنگاران درخصوص امضای پروتکل ورزشی بین دو استان گفت: این سفر به دعوت مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربیو و هماهنگی با وزارت جوانان و ورزش ترکیه انجام گرفته و هدف اصلی فعال کردن همکاری‌ها و امضای نسخه جدید پروتکل همکاری بین دو استان است.

وی افزود: با امضای این پروتکل تعداد رشته‌ها از ۱۸ به ۳۲ افزایش و بنا داریم همکاری‌ها منهای ورزش به سمت حوزه جوانان و بخصوص همکاری جوانان در مباحث خیریه و نیکوکاری نیز گسترش دهیم‌.

مدیرکل جوانان و ورزش وان ترکیه اضافه کرد: دو استان ظرفیت‌های مناسبی در حوزه ورزش و حوزه جوانان دارند و با توجه به همسایگی دو استان و نزدیکی فرهنگ امکان بهره‌مندی و توسعه این روابط بیش از پیش احساس می‌شود.

وی شیوع کرونا را در کمرنگ شدن همکاری‌ها بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: در طی ۲ سال شاهد کاهش ارتباطات و همکاری‌های دو استانی بودیم که دو کشور ایران و ترکیه و استان‌های مختلف از سال ۱۹۸۸ با یکدیگر در این زمینه همکاری داشته‌اند و این سفر به احیای دوباره همکاری‌ها کمک خواهدکرد.

اینانچ به برگزاری فستیوال‌های ورزشی مختلف از ممله فستیوال ورزش‌های آبی در وان ترکیه نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وجود دریاچه وان یکی از مزیت‌های ماست و از استان آذربایجان‌غربی نیز برای حضور در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

مدیرکل جوانان و ورزش استان وان ترکیه اضافه کرد: تلاش ما استفاده از ظرفیت‌های بالای همدیگر برای برگزاری رقابت‌های ورزشی و تمرینی، دوره‌های آموزشی است و در این خصوص آمادگی همکاری‌ کامل داریم.

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم با اشاره به افزایش رشته‌ها در پروتکل جدید از ۱۸ به ۳۲ خاطر نشان کرد: بهره مندی از تجارب یکدیگر در حوزه ورزش و جوانان می‌تواند منجر به توسعه این دو بخش در دو استان همسایه شود.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به میزبانی‌های موفق ارومیه در مسابقات بین‌المللی و ظرفیت‌های حوزه جوانان امکان بیشتز شدن همکاری در برگزاری رویدادها و بهره مندی از نیروهای جوانان احساس می‌شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط