تاکید استاندار تهران بر تزریق دز سوم واکسن کرونا/ تمهیدات بهداشتی برای سفرهای نوروزی اولویت قرار گیرد

منصوری گفت: باید همت مضاعف صورت گیرد تا تزریق دز سوم واکسن در یک بازه زمانی به حدود ۷۰ درصد برسد.



به گزارش مجله خبری؛ محسن منصوری استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن تشکر از اقدامات انجام شده جهت افتتاح بیمارستان ملارد اظهار کرد: ظرفیت زیادی از خانواده بهداشت و درمان درگیر موضوع کرونا شده اند، با این حال به موازات، پیشرفت پروژه‌های عمرانی نیز پیگیری می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد برای شهرستان های غرب استان تهران در دسترس قرار گرفته و نکته مهم این است که تا تکمیل شدن پروژه های نیمه تمام نباید پروژه جدید شروع شود.

استاندار تهران با اشاره به وضعیت شاخص‌های کرونایی در سطح استان عنوان کرد: آمارها و شاخص‌های در هفته دوم اسفند نسبت به هفته اول سیر نزولی داشته، چنانچه میزان مراجعین بیمارستانی ۳۱ درصد، مراجعه به مراکز بهداشت ۳۶ درصد، بستری های عادی ۲۹ درصد، بستری های ویژه ۱۴ درصد و میزان فوتی‌های قطعی و مشکوک نیز ۱۹ درصد کاهش داشته است، با این حال کنترل ها می بایست با شدت و دقت بیشتری دنبال شود.

منصوری گفت: استان تهران به لحاظ تزریق واکسن نیز جزو استان‌های برتر است، چنانچه ۹۴ درصد دز اول، ۸۶ درصد دز دوم و ۴۰ درصد دز سوم تزریق شده، البته باید همت مضاعف صورت گیرد تا تزریق دز سوم واکسن در یک بازه زمانی به حدود ۷۰ درصد برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه، نیمه شعبان و برگزاری مراسم در مساجد و تکایا افراد متولی مثل امور مساجد و سازمان تبلیغات کنترل های لازم را صورت دهند تا فاصله گذاری و استفاده از ماسک اتفاق بیفتد و سقف برگزاری مراسم نیز کوتاه باشد.

استاندار تهران با اشاره به سفرهای نوروزی و راهیان نور عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا ممنوعیتی برای سفرهای نوروزی و راهیان نور وجود ندارد، ولی می بایست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به ویژه بانیان کاروان‌های راهیان نور شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و تزریق دزهای واکسن پیش از برگزاری سفرها صورت گیرد.

منصوری در مورد اصناف گفت: در مسائل مربوط به اصناف نیازمند بازنگری جدی هستیم، چراکه برخی تصمیمات در میان صنوف رعایت نمی‌شود که تاکید شد تا اصناف جلسه ای با اتحادیه ها برگزار کنند.

وی افزود: از جمله اصنافی که کمترین رعایت شیوه نامه های را داشتند شامل نانوایی ها، پوشاک، آجیل و خشکبار، خواربارفروشی‌ها و باشگاه های ورزشی هستند که نظارت‌ها تشدید می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم برگزاری جلسات شهرستان ها به صورت متناوب گفت: به غیر از فیروزکوه که در وضعیت قرمز قرار دارد، ۱۴ شهرستان استان در وضعیت نارنجی هستند و ملارد در وضعیت زرد می باشد که باید مراقب صورت گیرد و تدبیر شود تا سفرهای نوروزی تبدیل به تهدید نشود.

منصوری خطاب به فرمانداران گفت: در زمینه رسیدگی ها و کمک‌های مومنانه با توجه به آسیب دیدگی برخی مشاغل و خانواده‌ها از کرونا، اقدامات لازم پیگیری شود تا در شب عید خدمت‌رسانی مطلوب رخ دهد.

انتهای پیام/


پست های مرتبط