امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات و استانداری زنجان

در جریان سفر اخیر استاندار زنجان به تهران و با حضور وی در سازمان فناوری اطلاعات کشور، تفاهم نامه همکاری میان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و استاندار زنجان با هدف حمایت از توسعه خدمات دولت الکترونیک در استان امضا شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان زنجان؛ محسن افشارچی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و در راستای بهره گیری از توان و ظرفیت استان برای پیشبرد مجله خبریمه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام شد گفت: من نسبت به تحقق سیاست‌های اقتصاد دیجیتال در استان بسیار حساس هستم، لذا تلاش می کنیم سهم استان زنجان را در سال آینده در اقتصاد که هشت و هشت دهم درصد است ارتقاء دهیم و در این راستا نیازمند سرمایه گذار‌های بیشتری در این بخش هستیم.



وی گفت: باید در استان زنجان به دنبال کارآمد‌ترکردن دولت باشیم که یکی از ابزار‌های آن توسعه سکو‌های مربوط به توسعه دولت الکترونیک است ولی اکنون با آنچه که باید باشیم فاصله بسیار زیادی داریم.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: دولت الکترونیک فقط به معنای انتقال نامه‌ها نیست و هر چیزی که به لحاظ کارکردی چرخ‌های حرکتی استان را روان کند در حوزه دولت الکترونیک می‌تواند انجام شود و از سازمان فناوری اطلاعات می‌خواهیم ما را در فرآیند تدوین و شکل‌گیری کمک کند.

وی ادامه داد: استان زنجان با پایتخت کشور تنها ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد و آمادگی خود را برای توسعه خدمات سایبری و خدمات بیشتر در بستر پیام رسان‌های داخلی به منظور کمک به کشور اعلام می‌کنیم.

استاندار زنجان گفت: ما سکو‌ها و نرم‌افزار‌های کاربردی در حوزه دولت الکترونیک داریم که تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های فعالان عرصه فناوری اطلاعات استان در این بخش استفاده شود تا بتوانیم سهم خودمان را در اقتصاد دیجیتال ارتقا دهیم.

مقام عالی استان یادآور شد؛ در سفر رئیس جمهور به استان زنجان، بودجه‌ای برای مرکز پردازش هوش مصنوعی دریافت کردیم و می‌توانیم از آن و همه ظرفیت‌های استان در راستای حرکت مثبت دولت سیزدهم، کارآمدی دولت و ارتقاء سطح ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنیم تا بتوانیم قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنیم.

گفتنی است؛ در این تفاهم نامه که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران و با حضور محمد خوانساری رئیس این سازمان و محسن افشارچی استاندار زنجان امضا شد مقرر شد از توان و ظرفیت استان برای پیشبرد مجله خبریمه‌های سازمان فناوری اطلاعات استفاده شود.

بر همین اساس حمایت از توسعه خدمات دولت الکترونیک در سطح استان، ارائه خدمات الکترونیک ملی و محلی دستگاه‌های اجرایی در قالب پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، بهره گیری از توان شرکت‌های مستقر در استان برای توسعه سکو‌های نرم‌افزاری حوزه دولت الکترونیک، حمایت از راه‌اندازی مرکز داده استان زنجان و توسعه خدمات امنیت سایبری و ارائه خدمات عمومی بر بستر پیام‌رسان بومی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، سازمان فناوری اطلاعات ایران متعهد شد خدمات الکترونیک محلی دستگاه‌های اجرایی استان زنجان نظیر خدمات الکترونیک شهرداری‌ها را به سامانه پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در قالب احراز هویت و ورود یکپارچه متصل کند.

حمایت از پیشبرد طرح پنجره واحد مدیریت زمین در استان، حمایت از پیشبرد طرح SDI در حوزه دستگاه‌های خدمات‌رسان، حمایت از توان شرکت‌های مستقر در استان برای توسعه سکو‌های نرم‌افزاری حوزه دولت الکترونیک، حمایت از راه اندازی مرکز داده استان زنجان و حمایت و تسریع در صدور مجوز‌ها و گواهینامه‌های صادره از سوی سازمان از دیگر تعهدات سازمان فناوری اطلاعات در این تفاهم نامه است.

همچنین مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات امنیت سایبری را به واسطه حمایت و تقویت مرکز آپای دانشگاه زنجان توسعه دهد و به پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی استان از محل اختیارات در اختیار سازمان کمک و خدمات دولت الکترونیک در سطح ملی و استانی را استاندارد سازی کند و پایلوت سایر خدمات و طرح‌های مشترک به تناسب ظرفیت استان زنجان را انجام دهد.

بر اساس این تفاهم نامه استانداری زنجان نیز متعهد شد فضای لازم را برای راه اندازی مرکز داده استان تامین کند و در توسعه سامانه ملی مجوز‌های کشور و همچنین توسعه طرح‌های پنجره واحد مدیریت زمین و اس دی آی در استان زنجان مشارکت کند.

معرفی شرکت‌های توانمند مستقر در استان برای توسعه سکو‌های نرم‌افزاری حوزه دولت الکترونیک و تامین زیرساخت و پهنای باند لازم برای توسعه خدمات دولت الکترونیک از دیگر تعهدات استانداری زنجان در این تفاهم نامه است.

//انتهای پیام//



پست های مرتبط