سالانه ۶٠ هزار نفر به دلیل عوارض سیگار می‌میرند/ حذف ارز ترجیحی فاجعه ای برای بیماران است

شهریاری گفت: ۵٠ تا ۶٠ هزار نفر از افراد کشور سالانه به دلیل عوارض سیگار می میمرند و ۴٠ هزار میلیارد تومان سالانه هزینه درمان این افراد می شود.



به گزارش خبرنگار سلامت مجله خبری؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در آیین دهمین نکوداشت مشارکت های اجتماعی حوزه سلامت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: روزانه صداها نفر پیامک می دهند، زنگ می زنند و مشکلات خود را بیان می کنند و فکر می کنندما می توانیم مشکلات آن ها را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۵٠ تا ۶٠ هزار نفر از افراد کشور سالانه به دلیل عوارض سیگار می میمرند، افزود: ۴٠ هزار میلیارد تومان سالانه هزینه درمان این افراد می شود که سال ها در مجلس مجله خبریمه ریزی شد این هزینه صرف پیشگیری ازعوارض سیگار شود.

شهریاری ادامه داد: هیچ جوره نمی شود جلوی مافیان سیگار را گرفت و نگران هستیم اگر درباره ارز رعایت نشود فاجعه در کشور رخ می دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با ارز ترجیحی هم بسیاری از بیماران سرطانی ، ام اس و ... دچار مشکل هستندچراکه بسیاریاز این دارو ها با ارز نیمایی وارد شد و بیماران با مشکلاتی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه سالیانه ١٠ ها هزار میلیارد تومان خیرین سلامت کمک می کنند اما باز هم وضعیت خوبی نداریم و این مسائل بایدپیگیری شود، گفت: در منطقه کریم آباد و... استاد سیستان و بلوچستان ۴٠ درصد مردم حاشیه نشین هستند. تا زمانی که مدیریت درست نباشد واختلاص وجود داشته باشد این مشکلات برطرف نمی شود و باید مسئولیت ها بر اساس توانایی به افراد داده شود چرا که مشاهده میکنیم مشکلات ما بعد از ۴٣ سال وجود دارد و خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری تاکنون این کشور را نگه داشته‌اند.

شهریاری گفت: اگر چیزی خلاف طبع آقای روحانی بود به ایشان بر می خورد و قبول نمی کرد من در ستاد ملی کرونا حاضر شوم اماآیت الله رئیسی از روز اول از ما دعوت کرد و ما هم حرف مردم را در جلسات می زنیم ایشان نیز به مدیران موارد را دستور می دهد.

انتهای پیام/


پست های مرتبط